2007-04-02, 20:46
Medlem
Playcontrols avatar
Har sen igår haft en väldigt mörk bild i VLC.. använder inget annat program så har inte testat med nåt annat.
Det är så mörk bild att man knappt ser nåt förutom när det är extremt ljust i filmen eller om det är dagsljus i filmen så är det fortfarande svårt att se vad det är för nåt..

Har sökt om det men finns inga svar som hjälper mig i de andra trådarna, och andra sidor med där man ska kunna söka om sånna här problem har ju inte helt fungerande sök-funktioner om man säger så >.<

Det jag testat göra (utan någon som hellst effekt) är:

Starta om datorn.
Ställt om alla inställningar/default inställningar till min skärm (Samsung 19" SyncMaster 204B).
Installerat om VLC.

Men inget verkar funka, vet inte vad jag skulle kunna kolla på grafikkortet (bland inställningarna) så jag har låtit bli det.
Citera
2007-04-02, 20:54
Medlem
en_tomtes avatar
I menyraden finns ett alternativ som heter settings (inställningar). Klicka där och klicka sedan på Extended GUI (Utökade kontroller) dvs:

Settings --> Extended GUI

Då får du upp en ruta med equalizer för video och audio. Under fliken video bocka för "Enable" och justera sedan ljuststyrkan, kontrasten med mera... efter behov.

Jag tror snabbkombinationen för Extended GUI är Ctrl-G, iaf i linux.
Citera
2007-04-02, 21:06
Medlem
Playcontrols avatar
Tackar, bilden blev bättre nu
Citera
2007-04-03, 01:00
Medlem
Carveds avatar
Hej - jag har ungefär samma problem.

.. men det är liksom bild ena sekunden, sen helt svart nästa.
Vad kan ta det bero på? Jag får liksom bild men direkt efter blir det svar, sen bild igen.
Min laptop är splitterny och jag har även försökt med att uppdatera drivrutiner, vad kan problemet vara?

Nu får jag ingen bild alls.

Jag använder Windows Vista om det underlättar.
Citera
2007-04-03, 07:27
Medlem
smaksaks avatar
Har du följt dessa instruktioner?
http://www.flashback.org/showthread.php?t=462108
Citera
2008-11-29, 14:42
Medlem
slagsmåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av en_tomte
I menyraden finns ett alternativ som heter settings (inställningar). Klicka där och klicka sedan på Extended GUI (Utökade kontroller) dvs:

Settings --> Extended GUI

Då får du upp en ruta med equalizer för video och audio. Under fliken video bocka för "Enable" och justera sedan ljuststyrkan, kontrasten med mera... efter behov.

Jag tror snabbkombinationen för Extended GUI är Ctrl-G, iaf i linux.
haha, lite gammalt nu, men tack som fan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in