2007-04-02, 17:51
Medlem
fjöniGs avatar
Jag har försökt nu i någon timme att försöka få igång mitt trådlösa internet på min laptop.
Det inbyggda modemet av modell "Intel PRO/Wireless 2200BG Network Connection" har funkat tidigare, men efter jag lämnat in datorn på reperation så har jag inte testat. Men nu när jag har skaffat en trådlös router så vill jag att det ska funka - vilket det inte gör.
Jag har tankat alla drivrutiner som finns och testat var och en osv.
Inget funkar, den hittar inte uppkopplingen - men mitt Wii gör så det är inget fel på signalen.

Nu tankade jag Intel PROSet Wireless och ska aktivera nätverkskortet men får då upp denna ruta - http://img523.imageshack.us/img523/9515/wawaxa4.jpg
för er som inte orkar klicka så är det ett felmeddelande där det står " *** är fortfarande inaktiverad. Använd maskinvaruswitchen för att aktivera den"

Vad menar dom med det ? Var finns den ? Allt är aktiverat och "funkar" enligt datorn i enhetshanteraren.
Hjälp!
Citera
2007-04-02, 17:54
Medlem
buttplugg666s avatar
alltså, ett långt skott.. men du har väl slagit på det trådlösa nätverkskortet? Det brukar vara avslaget efter strömreset, en liten knapp på sidan, och en blå lampa skall lysa när det är på.

men den lätte var det väl inte...

Edit: symbolen vid knappen ser ut som en liten antenn som sänder
Citera
2007-04-02, 18:00
Medlem
Doktor Kottes avatar
Precis! Eller så är det en tangentbordskombo av Function + någon mer tangent. Då ska det nog gå, ska du se!

Sedan kör du bara en sökning efter trådlösa nätverk >> anslut = KLART!
Citera
2007-04-02, 18:24
Medlem
fjöniGs avatar
Har ingen "switch", det har jag redan tänkt på.

Men däremot så såg jag nu F+F1 var komandot för att sätta på det.
TACK!
Citera
2007-04-02, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buttplugg666
alltså, ett långt skott.. men du har väl slagit på det trådlösa nätverkskortet? Det brukar vara avslaget efter strömreset, en liten knapp på sidan, och en blå lampa skall lysa när det är på.

men den lätte var det väl inte...

Edit: symbolen vid knappen ser ut som en liten antenn som sänder

Även jag tackar så mycket. Har nog kommit åt knappen eller något för mitt funkade inte heller, men det gör det nu. SUPERTACK!!!
Citera
2007-04-02, 18:36
Medlem
buttplugg666s avatar
ask me anything...
Citera
2010-10-21, 09:49
Medlem
har ett problem med wii som ni kanske kan hjälpa till med, PINKODEN???!!! hur fan återställer man eller nollställer den? provade skruva ur interna batteriet men icke. frid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in