2007-04-02, 12:59
Medlem
P sistone har jag haft en del problem med Tor. Jag brukade ha Privoxy och Vidalia i min autostart, men d har jag ibland ftt meddelandet "Another Vidalia process is already running. The Vidalia process will now exit."

Nr jag kollar i processhanteraren s finns varken vidalia.exe eller tor.exe med i listan, s jag kan inte avsluta den. Privoxy startar precis som vanligt, men inte Vidalia, allts.

Ngon som har ngot frslag p hur jag skall lsa detta?
Citera
2007-04-02, 14:46
Medlem
Torrents avatar
Hade samma problem nr jag krde XP SP1 fr ett tag sedan, vid uppdatering till SP2 lste problemet sig. I annat fall ska det fungera om du tar vck vidalia.pid som ligger i \Documents and Settings\Owner\Application Data\Vidalia\ och sedan kr programmet...

Edit: Problemet verkar bero p att du ngn gng har ddat processen och sedan "missar" programmet att ta vck filen vidalia.pid...
Citera
2007-04-02, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av µTorrent
Hade samma problem nr jag krde XP SP1 fr ett tag sedan, vid uppdatering till SP2 lste problemet sig. I annat fall ska det fungera om du tar vck vidalia.pid som ligger i \Documents and Settings\Owner\Application Data\Vidalia\ och sedan kr programmet...

Edit: Problemet verkar bero p att du ngn gng har ddat processen och sedan "missar" programmet att ta vck filen vidalia.pid...
SP2 har jag installerat, men tack fr det andra tipset.

EDIT: Det var precis det som var felet, tackar.
Citera
2007-04-02, 15:42
Medlem
Torrents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caine777
SP2 har jag installerat, men tack fr det andra tipset.

EDIT: Det var precis det som var felet, tackar.

Varsgod
Citera
2009-01-23, 05:27
Medlem
Bumpar den hr trden d jag har problem med Tor igen. Den hr gngen fr jag medelandet att Tor "quit unexpectedly", d vgrar det starta och jag fr fljande felmeddelande:
Citat:
jan 23 05:20:27.281 [Error] Error from libevent: evsignal_init: socketpair: No error
Citera
2009-01-23, 18:35
Medlem
bump bump
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här