Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2007-04-01, 20:16
Medlem
Zimlys avatar
Denna logg på min dator käns jävligt skum, vänligen kolla... Problemet med min dator just nu är att den är slö och musen hackar sig fram....
Citera
2007-04-01, 20:21
Medlem
Läs understruken text!

HijackThis is a powerful malware search & destroy program. It scans your computer and creates a logfile for you to examine what to remove. You can save the log as a textfile and use it with online HijackThis logfile analyzers (hijackthis.de) or post it to our forums for others to have a look.

Warning! This program requires some know-how. You could criple your OS if you don't know what you're doing. If you are unsure, try SpyBot S&D or Ad-Aware instead.
Citera
2007-04-01, 20:32
Medlem
Zimlys avatar
Jag har testat hijackthis.de men har inte hittat vad som är felet, har kört virus scans, Spybot mm.. Men datorn är fortfarande helt konstig.

Någon som kan rätta mig på vad jag har gjort för fel!!!

//Zimly
Citera
2007-04-01, 20:36
Bannlyst
Som jag säger till många andra, hade du någon internetbrowser igång när du körde hjt?
Om du hade det, så kör HJT en gång till.

Om du är 100% säker på att du INTE hade någon webbläsare igång, så finns chansen att du har blivit infekterad av en trojan/rat... eftersom dom använder sig utav din standardwebläsare när dom konnektar till dig. Och jag ser att du hade iexplorer.exe igång.

Men testa att köra HJT en gång till, och stäng ner alla webbläsar-fönster. Anledningen till att jag vill att du gör det är eftersom du säger att din dator är slö och att musen hackar sig fram.
Citera
2007-04-01, 20:39
Medlem
Zimlys avatar
Här kommer den nya

Citera
2007-04-01, 20:44
Bannlyst
Jag chansar mer på att det är ditt torrentprogram och filezilla samt Spydoctor som ligger och drar.
Citera
2007-04-01, 20:45
Medlem
ksvs avatar
Har du problem med din dator och vill ha hjälp med det, ska du posta i Datoranvändning.

Flyttad från Datasäkerhet.

/Moderator
Citera
2007-04-01, 20:52
Medlem
Zimlys avatar
Här är en ny logg, jag har stäng av torrent program, browsers och filezilla...
Någon som kan ge ett förslag.....

Senast jag körde en virusscan så låstes datorn så att jag var tvungen att starta om....

Citera
2007-04-01, 21:07
Medlem
Testa att Viruscanna i felsäkertläge(F8 under uppstart).
Citera
2007-04-01, 21:20
Medlem
927s avatar
loggen är ok men f-secure är ju inte alltid så snällt mot datorn.
hur mycket minne har du?

kolla även om det är någon process som använder mycket cpu eller minne
Citera
2007-04-01, 21:25
Medlem
Zimlys avatar
Jag har 1024 i minne... Men problemet kom för ett tag sen då datorn startades om under natten, Sedan dess har den var helt knasig..
Den funkade prima innan dess
Citera
2007-04-01, 21:38
Medlem
Finns det inte något inbyggt repareringsverktyg i Windows som du kan använda?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in