2007-04-01, 17:58
Medlem
Bartolomaioss avatar
Hur vet jag var gränsen går för annonser på FB, låt säga att jag har en hemisda med tjänser som är gratis samtidigt som det finns en hel del reklam på denna som ger mig inkomster. Får jag posta länkar till denna hemsida eller är det förbjudet? Det handlar nu inte om länkar i varje inlägg utan om länkar där jag anser att en fråga besvaras eller att infomrationen kan vara nyttig för ett ämne.

Det är alltså inte frågan om någon betalning från användarna eller att pengar skall byta hand i den mening att någon ger mig pengar direkt (indirekt genom annonserna då).
Citera
2007-04-01, 18:07
Medlem
Gummiankan^^s avatar
Självklart får du länka till din sida, däremot så får du inte uppmana folk att klicka på annonserna (då bryter du mot googles avtal med om det nu är adsense du har )
Citera
2007-04-02, 13:58
Medlem
Snövits avatar
Det är tillåtet att nämna tips på företag när diskussionen kräver det. Startar du egna trådar och nämner ett företag flera gånger så ses det inte som normalt debatterade utan just annonsering. Likaså får man inte ha kommersiella länkar i signaturen.
Citera
2007-04-02, 15:49
Medlem
polemarchoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Det är tillåtet att nämna tips på företag när diskussionen kräver det. Startar du egna trådar och nämner ett företag flera gånger så ses det inte som normalt debatterade utan just annonsering. Likaså får man inte ha kommersiella länkar i signaturen.

Hi-jackar tråden lite...Har en liknande fråga.

Jag jobbar på ett företag som i vissa forumdelar nämns ofta när har lite problem och vill lösa dom. Då blir ju svaren rätt ofta att man ska söka på bl.a hemsidan hos det företaget jag jobbar på.

Om nu jag rekommenderar en medlem att han ska söka på den hemsidan till det företaget jag jobbar på, så kan man, om hårddrar det, säga att jag tjänar på det om medlemmen handlar hos oss.

Är det tillåtet att jag rekommenderar medlemmarna att handla hos det företaget jag jobbar på om nu medlemmen är den som tjänar mest på det?
Citera
2007-04-02, 17:07
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polemarchos
Är det tillåtet att jag rekommenderar medlemmarna att handla hos det företaget jag jobbar på om nu medlemmen är den som tjänar mest på det?

Ja om du följer topic och inte postar det i varje tråd eller startar nya som bara tipsar om nämnda företag.
Citera
2007-04-02, 17:24
Medlem
polemarchoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Ja om du följer topic och inte postar det i varje tråd eller startar nya som bara tipsar om nämnda företag.

Ja, inte skriver jag bara inlägg som handlar om produkter som finns att köpa på mitt företag. Tvärtom nästan...

Tack för ditt svar Snövit!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in