2007-04-02, 21:05
Medlem
evolutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
Jag gillar dom inte, lekstuga för vuxna, Laidback är nästan värre än loungen var och jag tycker det är trist.

Ett forum som är till för att sällskapa och vara ventil har istället blivit lekplats för några få spammare som överskuggar andra trådar och användare

Rätta mig om jag har fel, men startade inte du själv en av de mest meningslösa och pinsamma trådarna i Flashbacks historia? Jag vill minnas att man skulle banka på tangentbordet med någon valfri kroppsdel. Tack för bidraget till kunskapsbanken...
Citera
2007-04-03, 07:16
Bannlyst
Släng Rate-trådarna åt skogen. Tillför inget.

Citat:
Ursprungligen postat av evolute
Rätta mig om jag har fel, men startade inte du själv en av de mest meningslösa och pinsamma trådarna i Flashbacks historia? Jag vill minnas att man skulle banka på tangentbordet med någon valfri kroppsdel. Tack för bidraget till kunskapsbanken...

http://www.flashback.org/showthread.php?t=265357
Citera
2007-04-03, 10:32
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kahnweiler
Släng Rate-trådarna åt skogen. Tillför inget.
De tillför måhända ingenting till den faktabank som FB underhåller, men det är i likhet med i princip alla andra trådar som finns i Lb och även i gamla Loungen.

Lättsamma fritidsaktiviteter skall finnas för medlemmar som tillför på resten av forumet, och där är Rate My-trådarna trevliga ting som är lätta att skippa om man ogillar dom.
Citera
2007-04-03, 11:48
Medlem
LadyTieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evolute
en tråd skapad för flera år sedan, om man sedan räknar ner den tiden jag lägger ner på forumet som moderator och användare för att förbättra saker för er så är det en jävla fis i rymden.

Jag pratar inte om enstaka trådar eller använfdare som någon gång i sin forumhistoria skapat en sådan tråd, det jag pratar om är proffsloungearna som har det som hem på forumet istället för ett av de mer seriösa forumen
Citera
2007-04-03, 13:10
Medlem
Shitzors polares avatar
Visst är dom kanske inte så estetiskt snygga men dom är ju lätta att skippa om man vill så.
Tror det är en fluga bara, om någon månad så har dom tynat bort.
Citera
2007-04-03, 17:39
Medlem
Hur ser de här "Rate my..."-trådarna ut? Det skulle vara intressant att veta vad alla hakar upp sig på.
Citera
2007-04-03, 17:51
Medlem
weiskorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RifeRijndael
Hur ser de här "Rate my..."-trådarna ut? Det skulle vara intressant att veta vad alla hakar upp sig på.
De finns i Laidback, där kommer du in efter 6 månader på fb och 100 inlägg.
Det hela går ut på att man tex ska ratea avatarer. Man skriver betyg på avataren/nicket/lacation/whatever ovan och den som skriver nästa inlägg gör likadant, och så håller det på sida efter sida efter sida efter sida..
Citera
2007-04-03, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weiskorv
De finns i Laidback, där kommer du in efter 6 månader på fb och 100 inlägg.
Det hela går ut på att man tex ska ratea avatarer. Man skriver betyg på avataren/nicket/lacation/whatever ovan och den som skriver nästa inlägg gör likadant, och så håller det på sida efter sida efter sida efter sida..

Vad enformigt det verkar! Känner mig nästan lyckligt lottad att jag inte har kommit upp i den summan ännu och slipper se det där.
Citera
2007-04-03, 21:04
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Vad enformigt det verkar! Känner mig nästan lyckligt lottad att jag inte har kommit upp i den summan ännu och slipper se det där.
Det är icke alls enformigt. Visst, Rate My-trådarna kanske är väldigt likadana rakt igenom, men det är tjusningen med dom - dom fungerar så. Laidback bjuder på så mycket annat kul också.
Citera
2007-04-03, 22:33
Medlem
pastorns avatar
Citat:

Dom är endast enformiga om man läser dom från början till slutet. Det är dock inte meningen med dessa trådar enligt mig. Jag är mest ute efter lite feedback på hur jag uppfattas på forumet. Det är ur den vinkeln man bör betrakta dessa trådar. Det optimala vore om egotrådar skulle kunna tillåtas, då skulle man direkt få saklig och relevant kritik på hur man uppfattas och därmed ges en chans att förändra sitt budskap så att man når ut.

Som jag ser det är alltså "rate my" trådarna en produkt av att egotrådar är förbjudna. Något som jag tycker är lite beklagligt.
Citera
2007-04-04, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pastorn
Det optimala vore om egotrådar skulle kunna tillåtas
Det skulle aldrig någonsin fungera då det på 2 röda sekunder skulle var översvämmat med trådar som ingen orkar skriva i. Jag tycker som sagt att Rate-my-trådarna är intressanta men det skulle behövas lite städning. Som det ser ut nu ligger ett par i evigheten och en hel drös i laidback. Kanske ett nytt underforum under evigheten vid namn "Rate my..." skulle fungera?
Citera
2007-04-04, 18:01
Medlem
Gott&Blandats avatar
Snart kommer det nog en "rate my rate my tråd"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in