Citat:
Ursprungligen postat av Lyxlös
månne är det så att Olivias vänner rycker ut till försvar nu och spammar tråden med meningslösheter. jag tror att vi inte kommer att få läsa så värst fler inlägg av dig i fortsättningen och allra mints i andra ämnen än nollan olivia som sålt sig ( villigt) till kvällspressen
Intressant det där, ola, att vi som inte håller med i den gängse uppfattningen om kvällspress här på flashback per automatik definieras som antingen vänner till en enskild journalist eller som (sju resor värre) journalister.
Men visst, jag är journalist. Och ja, jag vet vem Olivia är (med det inte sagt att vi är vänner).
Men det är helt irrelevant.
Jag vänder mig mot att du/ni/många dömer ut en person så fullständigt. Hon, jag och många med oss,
måste jobba i stort sett varje dag för att överleva. Ska det vara så svårt att förstå?
Några sköter exenterpressen på en fabrik, någon annan tar hand om dig på sjukhuset. Ytterligare några andra skriver i tidning, pratar i radio eller syns i tv.
Gemensamt är att vi gör det för att vi MÅSTE, alternativt för att vi tycker det är kul. Hade du tyckt att skolan var roligare hade du förmodligen kommit längre än till en imbecill tillvaro framför datorn där du ägnar dagarna åt att vara bitter, avundsjuk och en jobbig jävel.
Fan, Ola och ni andra. Sluta ta er själva på så stort allvar och gå ut och skaffa er ett liv...eller jobb...
glad påsk! för bövelen.[/quote]
Nej det är mycket relevant för diskussionen om du känner olivia eller är hennes arbetskamrat.
relevansen består i att du har en yrkesmässig eller personlig relation till den tallanglösa lilla neurotikern olivia, därmed färgas ditt redan dåliga omdöme än mer av omdömeslöshet och en oförmåga att se att hennes bloggande av tex bostadsproblem och hårfärgning är skitdålig journalistik, en människa som påstås ha tagit XX antal högskolepoäng, men förmår inte mer än så att utrycka de mest banala i sin blogg är en skam för kåren, men å andra sidan kan jag inte dra mig tillminnes någon intressant journalist. nu skriver jag väldigt enkelt och det gör jag av den anledningen av att jag uppfattar dig som korkad kvällstidningsjournalist och då måste man vara mer än tydlig för att det ska gå in i träckpresse-skallen, ty trångt är det, inte bara om saligheten men också om utrymet i denna skalle. Sen lär du nog inte vara journalsit så länge till då ditt vick på träckpressen gått ut, då är det tillbaka till att vända burgare på donken eller lyfta bidrag samt lyssna till Olivias små berättelser om alla fester som hon bjudits till.
Sen låter det fördjävligt att du och Olivia måste jobba för uppehälet, joba, precis som ni var riktiga arbetare, usch och fy, hur kunde det gå så i livet?
sen om du är en rikgtig journalist så kan jag igen bara gratuelra, kvällspressen gör sverige dummare och du är en del av sjukdomsbilden och inte en del av lösningen.