Citat:
Ursprungligen postat av Lyxlös
Nej, jag vill inte jobba på Aftonbladet. Är trots allt väldigt nöjd med den tjänst jag har på en annan tidning (vars journalistik påminner en hel del om Aftonbladets).
Nej, jag tycker inte att det är intressant att läsa om Olivias frisör eller what so ever. Men å andra sidan är det väl ingen som har kallat hennes blogg för journalistik? Är det det?
Olivia är hårt profilerad som Klick:s glamourreporter. Det kan man tycka vad man vill om. Och om hennes blogg stör dig/er så oerhört jävla mycket - läs den inte...hyfsat enkel lösning, va?
Och för att återgå till frågan som ställdes i första inlägget: Olivia Svenson ÄR välutbildad och begåvad.
Att begåvning inte alltid går hand i hand med antalet högskolepoäng och utbildning är Olivia ett lysande exempel på.
Att man väljer att blogga om sin hårfärg och på ett närmast patologiskt sätt leva i tron att världen kretsar runt en själv får mig att tro att hon missuppfattat sin utbildning helt.
Här har jag levt i tron att välutbildade och begåvade journalister hade högre ambitioner än att skriva dagboks anteckningar om invigningsfester och annat dravel.
Det är ett slag i ansiktet på alla de arbetslösa journalister som försöker hanka sig fram och de som riskerar sina liv som krigsreportrar. Är det moraliskt rätt att ge henne titeln journalist?