2007-04-03, 10:17
Awaiting Email Confirmation
EliWens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyxlös
Och nu till saken: Olivia Svenson kanske inte företräder den mest viktiga journalistiken i världen men varför stör det dig?

Ja det var ju du själv som förärade hennes bladder med ordet journalistik (även om den inte var viktig). Jag läser inte hennes blogg (eller någon annans för den delen), men för diskussionens värde så var jag ju tvungen att läsa vad det hela handlade om...
Citera
2007-04-03, 10:18
Medlem
Mad Jacks avatar
Citat:
Är trots allt väldigt nöjd med den tjänst jag har på en annan tidning (vars journalistik påminner en hel del om Aftonbladets).
Då blev det genast ganska lätträknat. Men det är fint att kollegor ser efter varandra.
Citera
2007-04-03, 10:25
Medlem
ja visst är det.
Citera
2007-04-03, 12:17
Medlem
Laszlo Kovacss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyndann
Olivia Svensson: http://blogg.aftonbladet.se/5184
Kan man verkligen gå en journalistutbildning, exklusiv sådan dessutom, utan att lära sig hur man använder radbrytningar och styckeindelning? Eller kan det vara så att hon medvetet skriver illa för att bloggen ska gå hem bland fjortisar? När det gäller rubriken "Chocked? Me, no." så är jag däremot säker på att det måste ha varit en ordlek från hennes sida, hon är ju välutbildad trots allt.
Citera
2007-04-04, 10:18
Medlem
Citat:
Nej, jag vill inte jobba på Aftonbladet. Är trots allt väldigt nöjd med den tjänst jag har på en annan tidning (vars journalistik påminner en hel del om Aftonbladets).
Nej, jag tycker inte att det är intressant att läsa om Olivias frisör eller what so ever. Men å andra sidan är det väl ingen som har kallat hennes blogg för journalistik? Är det det?
Olivia är hårt profilerad som Klick:s glamourreporter. Det kan man tycka vad man vill om. Och om hennes blogg stör dig/er så oerhört jävla mycket - läs den inte...hyfsat enkel lösning, va?
Och för att återgå till frågan som ställdes i första inlägget: Olivia Svenson ÄR välutbildad och begåvad.

Att begåvning inte alltid går hand i hand med antalet högskolepoäng och utbildning är Olivia ett lysande exempel på.
Att man väljer att blogga om sin hårfärg och på ett närmast patologiskt sätt leva i tron att världen kretsar runt en själv får mig att tro att hon missuppfattat sin utbildning helt.
Här har jag levt i tron att välutbildade och begåvade journalister hade högre ambitioner än att skriva dagboks anteckningar om invigningsfester och annat dravel.
Det är ett slag i ansiktet på alla de arbetslösa journalister som försöker hanka sig fram och de som riskerar sina liv som krigsreportrar. Är det moraliskt rätt att ge henne titeln journalist?
Citera
2007-04-04, 11:42
Medlem
WeeMans avatar
Citat:
Nej, jag vill inte jobba på Aftonbladet. Är trots allt väldigt nöjd med den tjänst jag har på en annan tidning (vars journalistik påminner en hel del om Aftonbladets).

Är inte Ding-ding Värld nedlagd?
Citera
2007-04-04, 15:32
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WeeMan
Är inte Ding-ding Värld nedlagd?

Citera
2007-04-04, 21:22
Medlem
apanola IIs avatar
Citat:
Nej, jag tycker inte att det är intressant att läsa om Olivias frisör eller what so ever. Men å andra sidan är det väl ingen som har kallat hennes blogg för journalistik? Är det det?
Olivia är hårt profilerad som Klick:s glamourreporter. Det kan man tycka vad man vill om. Och om hennes blogg stör dig/er så oerhört jävla mycket - läs den inte...hyfsat enkel lösning, va?
Och för att återgå till frågan som ställdes i första inlägget: Olivia Svenson ÄR välutbildad och begåvad.

ja då skulle du må va din lilla journalistråtta!

olivia & co är bara en i gänget av nollor som aftonhoran och exssesens horar ut för att förmå människor att köpa deras skittidningar. har inte köpt en kvällstidning på 10 år ch det skulle aldrig falla mig att stödja sån skit-journalistisk, kvällspressen gör sverige dummare

klart som fan att det var andra kvaliteer än journalsitiskt kunnande som landade olivia på sin nuvarande position. man måste vara en speciell typ av empatistörd lögnamaskin för att klara av att jobba med det som träckpressen gör.
Citera
2007-04-05, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apanola II
ja då skulle du må va din lilla journalistråtta!

olivia & co är bara en i gänget av nollor som aftonhoran och exssesens horar ut för att förmå människor att köpa deras skittidningar. har inte köpt en kvällstidning på 10 år ch det skulle aldrig falla mig att stödja sån skit-journalistisk, kvällspressen gör sverige dummare

klart som fan att det var andra kvaliteer än journalsitiskt kunnande som landade olivia på sin nuvarande position. man måste vara en speciell typ av empatistörd lögnamaskin för att klara av att jobba med det som träckpressen gör.

näe. räcker med att veta vad folk köper. ganska lätt att jobba på nån av dessa tidningar. man behöer inte vara empatistörd eller lögnare. bara ha en viss synvinkel på allt som skrivs.

låter bara mest som att du är avundsjuk på de här som fått jobb med hygglig lön för något som inte är ett svårt jobb
Citera
2007-04-05, 12:35
Medlem
Raouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rcman
låter bara mest som att du är avundsjuk på de här som fått jobb med hygglig lön för något som inte är ett svårt jobb
Att konstatera att dynga är just dynga handlar om sunt förnuft, inte avundsjuka.
Citera
2007-04-05, 17:28
Medlem
apanola IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rcman
näe. räcker med att veta vad folk köper. ganska lätt att jobba på nån av dessa tidningar. man behöer inte vara empatistörd eller lögnare. bara ha en viss synvinkel på allt som skrivs.

Första inlägget på FB ser jag, nej jag är inte avundsjuk och du ska kanske inte utala dig om saker som du inte har en aning om, eller kanske det kan vara så att du också jobbar på träckpressen eller i dess kloakstinkande närhet?
månne är det så att Olivias vänner rycker ut till försvar nu och spammar tråden med meningslösheter. jag tror att vi inte kommer att få läsa så värst fler inlägg av dig i fortsättningen och allra mints i andra ämnen än nollan olivia som sålt sig ( villigt) till kvällspressen
Citera
2007-04-05, 17:47
Medlem
månne är det så att Olivias vänner rycker ut till försvar nu och spammar tråden med meningslösheter. jag tror att vi inte kommer att få läsa så värst fler inlägg av dig i fortsättningen och allra mints i andra ämnen än nollan olivia som sålt sig ( villigt) till kvällspressen[/quote]

Intressant det där, ola, att vi som inte håller med i den gängse uppfattningen om kvällspress här på flashback per automatik definieras som antingen vänner till en enskild journalist eller som (sju resor värre) journalister.
Men visst, jag är journalist. Och ja, jag vet vem Olivia är (med det inte sagt att vi är vänner). Men det är helt irrelevant.
Jag vänder mig mot att du/ni/många dömer ut en person så fullständigt. Hon, jag och många med oss, måste jobba i stort sett varje dag för att överleva. Ska det vara så svårt att förstå?
Några sköter exenterpressen på en fabrik, någon annan tar hand om dig på sjukhuset. Ytterligare några andra skriver i tidning, pratar i radio eller syns i tv.
Gemensamt är att vi gör det för att vi MÅSTE, alternativt för att vi tycker det är kul. Hade du tyckt att skolan var roligare hade du förmodligen kommit längre än till en imbecill tillvaro framför datorn där du ägnar dagarna åt att vara bitter, avundsjuk och en jobbig jävel.
Fan, Ola och ni andra. Sluta ta er själva på så stort allvar och gå ut och skaffa er ett liv...eller jobb...
glad påsk! för bövelen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in