• 1
  • 2
2007-04-02, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xami
Nopp.

Då kanske du kan visa källa på ditt påstående?
Citera
2007-04-02, 09:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av XenaX
Då kanske du kan visa källa på ditt påstående?

Fan.. jag missuppfattade det... det var inte cache filer utan vm filer (virtual memory) Ber om ursäkt för det, men dom tar iaf upp hdd utrymme och dom försvinner när man startar om datorn vilket var min huvudpoäng , vad det heter spelar ju mindre roll

tryck apple + shift + g skriv /var/vm och sök så hittar du filerna.
Citera
2007-04-02, 10:12
Medlem
Citat:
Fan.. jag missuppfattade det... det var inte cache filer utan vm filer (virtual memory) Ber om ursäkt för det, men dom tar iaf upp hdd utrymme och dom försvinner när man startar om datorn vilket var min huvudpoäng , vad det heter spelar ju mindre roll

tryck apple + shift + g skriv /var/vm och sök så hittar du filerna.

Du kan döda programmet så rensas det också.. Du behöver inte starta om datorn
Citera
2007-04-02, 10:21
Bannlyst
Citat:
Du kan döda programmet så rensas det också.. Du behöver inte starta om datorn

Var hittar jag det programmet då?
Citera
2007-04-02, 10:23
Medlem
Citat:
Var hittar jag det programmet då?

Nu menar jag inget program som gör jobbet åt dig. Utan program som du använder.. Hur som helst så är minneshanteringen bättre i osx än xp t.ex vill du ha källa får du googla detta är bara vad jag har som erfarenhet genom åren..
Citera
2007-04-02, 10:30
Bannlyst
Citat:
Nu menar jag inget program som gör jobbet åt dig. Utan program som du använder.. Hur som helst så är minneshanteringen bättre i osx än xp t.ex vill du ha källa får du googla detta är bara vad jag har som erfarenhet genom åren..

Har aldrig sagt att osx har dålig minneshantering eller att xp skulle ha bättre? :S Bara sagt att det sparas filer på datorn regelbundet, som efter ett tag blir ganska stora och därför bör man starta om datorn någon gång ibland.
Citera
2007-04-02, 10:45
Medlem
Citat:
Har aldrig sagt att osx har dålig minneshantering eller att xp skulle ha bättre? :S Bara sagt att det sparas filer på datorn regelbundet, som efter ett tag blir ganska stora och därför bör man starta om datorn någon gång ibland.

Jag vet att du inte sagt något om os x vs xp. Bör är nog rätt ord.. Men man måste inte
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in