2007-03-31, 22:17
Medlem
Roxanas avatar
Har ätit sushi 1-2 gånger i veckan senaste tiden. Supergott plus att det "känns" nyttigt; fisk,ris och grönsaker. Men hur nyttigt är det då med sushi? Kan man äta det ofta utan problem?
Citera
2007-03-31, 22:36
Medlem
aegs avatar
Det är ungefär lika nyttigt som att äta små fiskbitar, ris och grönsaker.
Citera
2007-03-31, 23:45
Medlem
zhypers avatar
Sushin är inte så dålig i sig, 110kcal/100gram.
Citera
2007-04-01, 03:10
Medlem
snaskas avatar
det är så onyttigt att du anar inte! tungmetaller å cancerframkallande medel du kommer nog dö inom 27 dagar!!!! AKTA DIG!
Citera
2007-04-06, 12:34
Medlem
Diablesss avatar
Det du ska se upp med är naturligtvis riset, vitt och sötat. Nu vet jag ju inte hur många bitar sushi du äter åt gången men försök i alla fall ta bort hälften av riset så slipper du en massa kolhydrater.
Citera
2007-04-06, 13:41
Medlem
Axons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diabless
Det du ska se upp med är naturligtvis riset, vitt och sötat. Nu vet jag ju inte hur många bitar sushi du äter åt gången men försök i alla fall ta bort hälften av riset så slipper du en massa kolhydrater.
Vad är det för fel med att äta kolhydrater när man vill bygga muskler?
Citera
2007-04-06, 13:41
Medlem
bigswiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diabless
Varför skulle lite kolhydrater i form av ris vara onyttigt då? Speciellt eftersom man inte får i sig särskilt stora kvantiteter av det via sushi.
Citera
2007-04-06, 14:31
Bannlyst
Sashimi är bättre, då kan man lättare reglera vad det är man äter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in