2008-03-14, 15:38
Medlem
Kuggarns avatar
OT raderat. /Mod
Citera
2008-03-15, 10:45
Medlem
Possens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tapir
Läs en KY-utbildning automation.

Har funderingar på att hoppa på en sån utbildning. Men vad ligger lönen på? Känns ganska omotiverad om jag ska gå ner i lön, jobbar som elektriker nu och där e lönen minst 30k i månaden.
Citera
2010-09-15, 18:24
Bannlyst
bumpar tråden

jag vill som TS ha en lön på minst 40 000 (tjänstebil ett plus) men utbildningen får inte vare längre än två veckor.
Citera
2010-09-15, 19:08
Medlem
Bacterias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjabba
bumpar tråden

jag vill som TS ha en lön på minst 40 000 (tjänstebil ett plus) men utbildningen får inte vare längre än två veckor.

- sa nittiotalisten till morsan
Citera
2010-09-15, 22:28
Medlem
Youngboyss avatar
Hm mäklare tjänar bra, men det beror på hur många bostäder du säljer. Sen beror det på vad du anser hög lön bli duktig säljare utan utbildning så kan du komma upp i "monstersummor". Starta eget där behöver du ingen utbildning utan går det bra för dig så kan du också börja spela golf på din fritid.
Citera
2010-09-18, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Possen
Har funderingar på att hoppa på en sån utbildning. Men vad ligger lönen på? Känns ganska omotiverad om jag ska gå ner i lön, jobbar som elektriker nu och där e lönen minst 30k i månaden.

Om du är elektriker idag så kan automation vara en bra väg att gå... lönen är svår att säga eftersom det är MYCKET bred yrkeskategori. Men du har möjligheten att klättra dig upp så lönen är 25000 -> xxxxxx.

En sak är i alla fall säker för att tjäna bra måste man arbeta hårt tro inget annat! Det är lätt att komma upp till 30-35k men sedan får du visa vad du går för... Gäller alla yrken

Ett tips är att om du början inom automation se till att komma på ett företag med projekt utomlands. Driftsättning utomlands = 50-80k efter skatt i månaden
Citera
2011-01-31, 19:15
Medlem
SailorCalvins avatar
Inte kort utbildning (4,5 år) men när du läst sjöingenjör som är en sjukt bred utbildning och inte svår nånstans, så kan du göra som jag och kila över gränsen till Norge och plocka ut 40-50 tusen efter skatt i ingångslön...
Citera
2011-01-31, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjabba
bumpar tråden

Kanske lyxprostituerad i LA.
Citera
2011-10-15, 09:45
Medlem
I mitt kompisgäng är det många som blivit någon form av övervakare (över telemaster bla), de se till att saker och ting fungerar och fungerar de inte ringer de efter tekniker. Jobbet låter sjukt slappt och ostimulerande men efter några år, tillsvidareanställning och kanske skiftledare verkar det som de tjänar ca 40k.

Själv är jag lärare och tjänar 28k efter 5år högskoleutbildning.....hahaha
Citera
2011-10-15, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skytten71
I mitt kompisgäng är det många som blivit någon form av övervakare (över telemaster bla), de se till att saker och ting fungerar och fungerar de inte ringer de efter tekniker. Jobbet låter sjukt slappt och ostimulerande men efter några år, tillsvidareanställning och kanske skiftledare verkar det som de tjänar ca 40k.

PS: De sitter utan högskolepoäng.
Citera
2011-10-15, 09:56
Medlem
Citat:

Dom jobbar möjligtvis inte på Eltes NOC och titulerar sig som Driftingenjörer. Jag och flera andra sa upp mig ifrån just denna tjänsten innan sommaren var så förbannat drygt och tråkigt vi satt som ett gäng cirkus apor i en glasbur.
De hade lite smått panik ett tag med att få in folk så dom tog sedan vem som helst med ett teknik intresse men utan erfarenhet eller utbildning och dom övervakar ett av Sveriges absolut viktigaste nät(Krakel Spektakel)
Jag hade iofs flera års erfarenhet som Tekniker innan och visste att livet gick ut på annat än att tjäna pengar. Men är man nöjd med ostsimulerat jobb med bra lön så visst.
Senast redigerad av Skrbbsr 2011-10-15 kl. 10:52.
Citera
2013-04-13, 11:38
Medlem
GaudierGashs avatar
Citat:
PS: De sitter utan högskolepoäng.
Och var kan man finna ett jobb som detta månne? Titel? Har letat runt på nätet förgäves. Vet om att tråden är gammal, hehe, men än finns det nog hopp! Är tacksam för svar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in