2007-03-31, 16:11
Medlem
Trashers avatar
Hej alla,

jag (21 år) har varit tillsammans med min flickvän (20 år) i snart 4 månader, vi trivs jättebra tillsammans och tycker om varandra jättemycket.

Tjejen min bor tillsammans med sin syster i en tvåa 45 minuter ifrån mig, och jag bor fortfarande hemma hos föräldrarna p.g.a. studier. Nu är mina studier snart slut, och jag tänkte skaffa ett jobb och flytta hemifrån. Nu är frågan om man ska fråga tjejen om hon vill flytta ihop direkt. Dock är frågan ungefär hur länge man brukar vara tillsammans innan man tar steget (för det är ju faktiskt ett ganska stort steg) och flyttar ihop. Jag förstår att det är högst individuellt, men när flyttade ni och era respektive tillsammans?

Har ni några tips och förslag angående ihopflyttning?

mvh
Citera
2007-03-31, 16:15
Medlem
Diamantinas avatar
När jag var yngre gjorde jag det som kändes rätt för stunden, en av mina pojkvänner flyttade jag ihop med efter 2 veckor. Jag har aldrig ångrat det, vi är inte tillsammans idag men fortfarande goda vänner. Det är skitkul att bo ihop, man får en helt annan relation än man skulle fått annars. Risken är att det tar lite död på spänningen i förhållandet, det är viktigt att man får längta efter varann ibland. Det är lätt att man blir mer som syskon. Men kul är det! Tycker inte att man ska planera så mkt, det finns inga garantier för att det ska hålla även om man varit tillsammans länge innan man flyttar ihop.
Citera
2007-03-31, 16:23
Medlem
Deannas avatar
Du kan ju ta upp ämnet för att höra vad hon tycker, men ser ingen anledning att stressa. Varför inte ta det lite pö om pö? Du pluggar klart och skaffar lägenhet, hon flyttar in men har kvar möjligheten att bo kvar hos systern och så blir ni sambos på försök..

Själv flyttade jag ihop med min sambo väldigt snabbt, det tog 6 veckor så bodde han hos mig i min lilla etta. Skälet är att han blev i princip utkastad av sina föräldrar som tyckte att han var "för vuxen" att bo hemma (han skulle fylla 22, och ja, mina svärföräldrar är världens mest korkade). Men allt gick bra och vi skaffade en större lägenhet ganska snabbt..
idag har vi varit sambos i 8 år, så för oss har det gått bra.
Citera
2007-03-31, 16:44
Medlem
Snövits avatar
Har man aldig bott själv utan kommer direkt från mamma och pappa så tycker jag att det är en bättre idé att bo helt själv ett tag.
Citera
2007-03-31, 18:45
Medlem
Blygiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamantina
Tycker inte att man ska planera så mkt, det finns inga garantier för att det ska hålla även om man varit tillsammans länge innan man flyttar ihop.

Har en bror som relativt nyligen gjorde slut med en tjej, och de har varit ihop 7-8 år, och bott tillsammans i 5-6 år.
Citera
2007-03-31, 19:33
Medlem
Brandbils avatar
En ide är ju att hon tar med sig lite kläder o så men lämnar bokhyllor och "stora" saker där hon bor nu.

Testa på lite först. Man kan ju klara sig rätt länge utan sin bokhylla, sitt bord osv.
Citera
2007-03-31, 19:38
Moderator
tobess avatar
Lite på 1 år tog det för mig och min sambo.. iofs gjorde jag lumpen under den tiden också i 6 månader så lite mer än ett halv år om man räknar tiden som jag faktiskt bodde hemma ..

Sen skulle jag flytta pga studier och hon hängde på .. börjar väl snart bli 3 år sen dess nu..
Citera
2007-04-01, 15:27
Medlem
jag och tjejen flyttade ihop ganska tidigt efter kanske 4-5 månader men efter nästan 3 månader så bodde hon så gott som hemma hos mej efter som hon bodde hemma hos sin mamma och jag bodde själv har snart vart ihop i 5 år och har två barn ihop
Citera
2007-07-24, 18:25
Medlem
Snövits avatar
Om du bara har bott hemma så tycker jag att du ska flytta själv. Tjejen kan ju vara och bo hos dig ibland men har man bara bott hos mamma och pappa så tror jag att det både är skönt och nyttigt att bo helt själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in