2007-03-29, 13:40
Medlem
Inte för att någon ansvarig brukar bry sig om mina förslag, men är det inte dags att ordna separata forum för konst och fotografi? Det gemensamma forumet har ju helt tagits över av dem som vill diskutera tekniska aspekter av fotografering, och det är väl (med tanke på placeringen) inte alls vad forumet ursprungligen var tänkt för?
Citera
2007-03-29, 14:15
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Panguu
Inte för att någon ansvarig brukar bry sig om mina förslag, men är det inte dags att ordna separata forum för konst och fotografi? Det gemensamma forumet har ju helt tagits över av dem som vill diskutera tekniska aspekter av fotografering, och det är väl (med tanke på placeringen) inte alls vad forumet ursprungligen var tänkt för?

Vi har diskuterat den saken, och inte riktigt kommit fram hur den uppdelningen ska se ut ännu. Exempelvis så har det kommit fram förslag om att även inkludera bildhantering i fotografi, och vi har även funderingar om ifall delar av webbdesign borde ligga där då.

admin
Citera
2007-03-29, 18:47
Medlem
Hispers avatar
Citat:

Mycket av de frågor som du gärna vill ge mer fokus drunknar i frågor av typen "Vilken bra kamera skall jag köpa för max 3000:-?" Frågor som jag personligen gärna skulle se antingen i ett subforum eller i avdelningen emelektronik.

Bryt ut dessa allmänna frågor på ett eller annat sätt och inkludera frågor om sk digitala mörkrummet så tror jag skulle vara ett steg framåt.
Citera
2007-04-01, 13:35
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Ett mycket bra förslag! Har själv tänkt föreslå detta, men struntat i det då konst-delen (som jag skulle vara intresserad av då... ändå håller en för låg nivå. Men men, det är väl upp till mej som användare att höja den nivån i så fall.
Alltså: skapa ett separat kameraforum, där teknik, priser etc kan diskuteras, och ett bildforum för bilder i allmänhet. Sen gärna ett konstforum för mer allmänna konstdiskussioner. Eller?
Citera
2007-04-01, 17:13
Medlem
Hispers avatar
Det stora problemet är att alla som skall köpa en ny kamera måste starta en ny tråd om detta, trots att det redan finns ett antal trådar om detta.

Man jag skall arbeta för att den typ av trådar inte kommer att "kväva" andra trådar.

Hisper, numer moderator i Foto, Konst och kultur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in