Flashback bygger pepparkakshus!
2007-03-31, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JazzyJames
Skulle Boskapsgården vara värsta området i Götet?! Då har den som kommit på det inte besökt vare sig Hammarkullen eller Gårdsten. Jag tror förresten du missuppfattat projektet, det var inte "de största problemområdena", utan tre områden i de större städerna som liknar varandra, med stort antal invandrare och hög arbetslöshet man valde ut.

Biskop och Backa/brunnsbo har generellt mer brottslighet än Gårdsten och hammarkullen.

Just nu, men det kan skifta snabbt ibland.
Citera
2007-03-31, 10:42
Medlem
Om man med farligt område menar störst chans att råka ut för våld eller rån så tycker jag inte förorterna är så farliga. Mer fredag/lördags kvällarna runt tex. medborgarplatsen, fridhemsplan, city eller kanske slussen.
Rena medeltidsstämningen där på helgnätterna alltså!

Fast då har jag bara stockholm som utgångspunkt iof.
Citera
2007-03-31, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Unique
Om man med farligt område menar störst chans att råka ut för våld eller rån så tycker jag inte förorterna är så farliga. Mer fredag/lördags kvällarna runt tex. medborgarplatsen, fridhemsplan, city eller kanske slussen.

Det stämmer nog rätt bra. Jag tror avenyn i Göteborg är den plats (i götet) där flest misshandels fall inträffar.

Men talar vi otrygga områden att bo så är det nog förorterna som leder.
Citera
2007-03-31, 11:15
Medlem
Erzengels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkie
Det stämmer nog rätt bra. Jag tror avenyn i Göteborg är den plats (i götet) där flest misshandels fall inträffar.

Men talar vi otrygga områden att bo så är det nog förorterna som leder.

Om vi säger så här då. Vilken sk förort är det störst risk att du som icke boende i den, skulle råka ut för våld om du av nån anledning besökte den?
Citera
2007-03-31, 16:19
Medlem
Citat:

Jag håller med dig totalt att medborgarpatsen är rent skit på nätterna, tycks vara "psykopaternas" inneställe
Det händer säkerligen mindre att gå i Rinkeby en natt.
Citera
2007-04-01, 10:40
Medlem
LostSouls avatar
Jag vill minnas att Götgatan och Kungsgatan här i Stockholm var de platser där det sker mest våldsbrott, många bittra människor på väg hem från antingen stureplan eller medis.
Citera
2007-04-01, 11:54
Bannlyst
Många av förorterna är rätt lugna, packet brukar ju dra till stan när dom ska ha det kul(våldta, råna och misshandla).
Citera
2007-04-01, 13:25
Medlem
gatusmarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yao
Har du befunnit dig på alla dessa ställena eller har du läst en massa jidder i tidningarna?

Håller med dig där att centrum oftast är farligast....
Två av dem tre har jag besökt, verkade stämma med vad man hört jaaa.

Citat:
Jag tror förresten du missuppfattat projektet, det var inte "de största problemområdena", utan tre områden i de större städerna som liknar varandra, med stort antal invandrare och hög arbetslöshet man valde ut.
Och vad brukar ett stort antal nysvenskar & hög arbetslöshet leda till, ja just det...
Citera
2007-04-01, 13:50
Medlem
Dangerous_Minds avatar
Citat:

Enligt stockholmspolisen är det allra farligaste området, dvs. där risken att utsättas för våld är störst, området kring Centralstationen, särskilt Vasagatan, och då naturligtvis nattetid. Jag har själv varit strandsatt där en natt och det var ingen rolig upplevelse, kan jag säga...
Som redan påpekats i tråden, förekommer det en hel del kriminalitet i vissa förorter, men det mesta våldet i våra städer utspelas säkerligen i stadskärnorna, t.ex. kring Centralen och Medborgarplatsen i Stockholm och Avenyn i Göteborg. Där rör sig många människor vilket också drar till sig det värsta buset från ytterområdena; kriminaliteten koncentreras.

Polisen borde gå stenhårt fram mot buset - jag vill se mycket fler poliser och nolltolerans mot dräggfasoner. Medborgarna måste kunna känna sig trygga på gator och torg.
Citera
2007-04-01, 21:34
Medlem
interassists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ofrisk
Just det här som gör att folk tror det är så farligt i förorter och sådär, dom viker sej för 5pers som är 12år för dom har knivar

Då är det fan farligt att bo nära dagis oxå, akta dej.
hahah säger jag bara, så du menar att om du går helt lugnt en lörda kväll och rätt var det är så hoppar 5 st blattar fram och hyttar me knivar skulle inte du bli rädd och ge dem grejorna, fan man vet ju aldrig vad sådana små kräk kna hitta på? Det vet väl alla här som läser kvälls tidningarna.
Citera
2007-04-02, 01:04
Medlem
Rosengård och Angered bör ju toppa den listan.
Citera
2007-04-02, 08:55
Medlem
Yaos avatar
En sak är ju också att när nåt händer i ett "svenskt" villa område typ kungälv, askim å dyl så skriver ju tidningarna inte om det.

Min släktingar bor i en by typ 500 pers finns inte en ända blatte där men dom har utsatts för inbrott, vandalisering. Det finns inte en affär där för alla som öppnar en i den byn råkar ut för så mkt snatteri att dom måste lägga ner. Å nej det är inte packet som drar ner ditt ligger 1 h från förorterna....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in