2007-03-29, 11:55
Medlem
Dr.Jekylls avatar
Fick den fina diagnosen av en läkare igår, han misstänkte en lätt bitestikelinflamation och skickade på mig antibiotioka o.sv. Nu ska man knapra det i fjorton dagar och har redan kastat i sig sina två första... men det gör satans helvetes ont fortfarande. Helt naturligt.

Men alla ni som har haft denna sjukdom, när ungefär började antibiotikan ta ordentligt och när började sjukdomen ge sig? Vad fan gör man för att inte ha ont hela tiden?
Citera
2007-03-29, 14:06
Medlem
paggans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Jekyll
Fick den fina diagnosen av en läkare igår, han misstänkte en lätt bitestikelinflamation och skickade på mig antibiotioka o.sv. Nu ska man knapra det i fjorton dagar och har redan kastat i sig sina två första... men det gör satans helvetes ont fortfarande. Helt naturligt.

Men alla ni som har haft denna sjukdom, när ungefär började antibiotikan ta ordentligt och när började sjukdomen ge sig? Vad fan gör man för att inte ha ont hela tiden?

Varmt bad och långkalsonger brukar lindra.
Har själv haft prostatit i två år och smärtan är liknande den vid bitestikelinflammation.
Citera
2007-03-29, 17:03
Medlem
Dr.Jekylls avatar
Känns som smärtan nästan ökat... :/
Så jävla drygt helvete det här, hoppas fan läkaren har rätt.
Funderar på att gå till ureolog om det inte är bättre före måndag... de borde väl ha mer koll än snubben på akuten som tyckte min ena bitestikel "kanske var lite svullen"..
Citera
2007-03-30, 08:34
Medlem
paggans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Jekyll
Känns som smärtan nästan ökat... :/
Så jävla drygt helvete det här, hoppas fan läkaren har rätt.
Funderar på att gå till ureolog om det inte är bättre före måndag... de borde väl ha mer koll än snubben på akuten som tyckte min ena bitestikel "kanske var lite svullen"..

En urolog är att rekommendera. Förbered dig på en prostataundersökning som INTE är trevlig.
Citera
2007-07-02, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paggan
En urolog är att rekommendera. Förbered dig på en prostataundersökning som INTE är trevlig.

Den är ingen fara alls, ett finger i rumpan. Tar 10 sekunder.
Citera
2007-07-02, 21:45
Medlem
paggans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zytric
Den är ingen fara alls, ett finger i rumpan. Tar 10 sekunder.

Jo, jag har gjort några sådana. Men en urolog med tjockt ringfinger som har tappat ömheten eftersom han har gjort undersökningen 2000 ggr är inte alltid så trevligt.
Citera
2007-07-02, 22:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av paggan
Jo, jag har gjort några sådana. Men en urolog med tjockt ringfinger som har tappat ömheten eftersom han har gjort undersökningen 2000 ggr är inte alltid så trevligt.

skrattar du e la för rolig
Citera
2007-07-03, 00:00
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Har haft bitestikelinflamation. Jag fick stark antibiotika (Vibramycin) flera gånger. Det återkom gång på gång under ca 6-7 månader, sedan var det värsta över.
Detta var ca 8 år sedan. Nu är det vanligt att jag får en "släng" i samband med andra infektioner, men inget som kan behandlas.

Med andra ord kan det vara långdraget förlopp på sjukdomen och förbättringen kan ske gradvis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in