Det börjar bli dags att välja vad man vill plugga vidare.Själv har jag ännu inte bestämt mig ännu.Är nog mest inne på att plugga nått inom Ekonomi. Har kollat in program på dom skolarna som jag tror är mest aktuella för mig och det är Växjö, Jönköping och Halmstad.De program jag är mest intresserade av i nuläget är Civilekonom programmen på alla tre skolorna, International Management i Jönköpin och Enterprising and Business Development i Växjö.Någon som har erfranheter eller kunskap om någon av dessa programmen?Vilklen av dessa skolorna är det högst värde att ha pluggat påi arbetslivet?I framtiden tror jag att jag vill jobba som något ekonom liknande för att sedan kanske starta eget.Tar gärna emot tips på andra utbildningar också.
Nja, riktigt så blodigt är det inte, enligt följande rapport, så har Högskolan i Jönköping störst andel alumner med tillsvidareanställning.
Läs rapporten, ganska intressant.
Tackar för infon om Högskolan i Jönköping.Ingen som har läst någon av de ovanstående programmen som kan ge mig lite info?Om man som jag funderar på att flytta till någon av de här städerna är jag för sent ute då?
Nja, riktigt så blodigt är det inte, enligt följande rapport, så har Högskolan i Jönköping störst andel alumner med tillsvidareanställning.
Läs rapporten, ganska intressant.
Samtidigt så är högskolan i halmstad näst sämst på att få ut folk i arbetslivet. Bara mitthögskolan är sämre.
Angående den där rapporten så är den knappast ngn bra utgångspunkt. Den tar ju varkens hänsyn till de som får jobb utomlands eller vilka tjänster som eleverna faktiskt får.
Snittlönen på dem som gått ut i Jönköping ligger runt 23 000 kr, lönt att läsa till ekonom för de pengarna?
Vissa av skolorna som kommit högt upp har ngt mer pragmatiska inriktningar som är lättare att få jobb på och just därför "vinner" de denna undersökning.
Har man höga mål med sin utbildning ska man självklart ( förutsatt att man inte kommer in på HHS ) välja Lund, Uppsala, Gbg eller Sthlm Universitet då man har större möjligheter där.
Det är ju skillnad på arbete och arbete. Vill du ha väldigt bra jobb så är val av högskola väldigt viktigt, vill du bara ha jobb så är det mindre viktigt.
Det börjar bli dags att välja vad man vill plugga vidare.Själv har jag ännu inte bestämt mig ännu.Är nog mest inne på att plugga nått inom Ekonomi. Har kollat in program på dom skolarna som jag tror är mest aktuella för mig och det är Växjö, Jönköping och Halmstad.De program jag är mest intresserade av i nuläget är Civilekonom programmen på alla tre skolorna, International Management i Jönköpin och Enterprising and Business Development i Växjö.Någon som har erfranheter eller kunskap om någon av dessa programmen?Vilklen av dessa skolorna är det högst värde att ha pluggat påi arbetslivet?I framtiden tror jag att jag vill jobba som något ekonom liknande för att sedan kanske starta eget.Tar gärna emot tips på andra utbildningar också.
Vad jag förstått efter att ha hållt ögonen öppna om ämnet i runt ett år så är Jönköping ett av de bättre ställena att läsa ekonomi på som inte är Handels, Göteborg, Uppsala eller Lund.