Flashback bygger pepparkakshus!
2007-03-28, 20:27
Medlem
Jimballas avatar
Hej, jag har ett problem med internet. När jag änvänder internet mycket som t.ex. titta på klipp på hemsidor och när jag laddar hem blir allting segt. CPU skjuter i höjden så fort jag öppnar det minsta program och musen hackar fram over skärmen. När tittar på en film på en hemsida så laggar film och ljus till filmen har laddat klart. Ju mer internet jag använder ju snabbare blir datorn seg.
t.ex. när jag laddar hem en sak i sådär 500kb/s men efter kanske 2 timmar är hastigheten nere i 100kb/s och allting laggar.

Allt detta slutar om jag antingen startar om dator eller väljer att reparera internet/inaktivera internet och sedan aktivera.

Jag använder mig av d-link och det är trådlöst. Har haft samma d-link i en annan dator innan jag byta och hade inga problem. (Datorn är nyligen köpt)

Jag var nyligen på lan där jag använde mig av internet med nätverkskabel och då hade absolut inga problem.

Är det någon som vet vad det beror på?

Tack på förhand
Citera
2007-03-28, 21:16
Medlem
Jag har inte haft personliga erfarenheter, men misstänker att du hittat felet när du skriver "D-Link" och "trådlöst". Dock har jag en kompis som tycker D-Link är det bästa sen färdigskivat bröd. Så det måste inte vara det. (Dock kör han kabel).
Jag skulle googlat lite på din d-link router.
Citera
2007-03-28, 21:26
Medlem
sparv3ns avatar
Jag skulle ha provat med kabel. Helt klart.
Citera
2007-03-28, 22:04
Medlem
ChristianXs avatar
Vilken process är det som rusar? Det är en bra början att ta reda på...

Obesett så kan jag ju tipsa om att se till att du har de senaste, och korrekta, drivarna för nätverkskortet.
Citera
2007-03-29, 20:12
Medlem
Jimballas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sparv3n
Jag skulle ha provat med kabel. Helt klart.

Kan inte dra kabel genom hela huset tyvär, router är i andra änden av huset.
Citera
2007-03-29, 20:13
Medlem
Jimballas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Vilken process är det som rusar? Det är en bra början att ta reda på...

Obesett så kan jag ju tipsa om att se till att du har de senaste, och korrekta, drivarna för nätverkskortet.

Det kvittar vilket program jag startar så rusar den processen för det programmet. Har testat att ladda hem de nyaste drivrutinerna men då fungerar internet inte alls
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in