2007-03-29, 00:51
Medlem
Fightishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiskespö
Du själv sa ju att jag har fel som var kristen. Så du tycker att ALLA kristna har fel. Då vill jag inte ens ta den här diskussionen med dig...

Om du läser mitt inlägg en gång till och tänker till lite innan du börjar skriva att jag är en bonde så kanske du skulle kunna svara på frågan jag hade.

Edit:Förresten så har inte jag rätt att åka och kolla på dessa människor då jag inte är muslim.

måste be om ursäkt.. reagerade känsligt,,

och klart att du inte får vara otrogen,,

"jag vet om att det finns svenskar svenskar som bor i mecka,, tror inte dem var muslimer när dem åkte dit"
Citera
2007-03-29, 00:53
Medlem
Bismillah

Citat:
Jag har en fråga om äktenskap/otrohet i Islam. Denna lyder:
Är det enligt Islam tillåtet att vara otrogen mot sin fru? Lovar man att vara trogen till sin maka som kristna gör?
Otrohet, aktenskapsbrott ar ett allvarligt brott i Islam.

En muslimsk man har ratt att ha flera fruar. Det kanske ar det du tanker pa? Att det kan ses som otrohet gentemot den andra frun? Om det ar det sa du menar sa handlar det fortfarande om trohet inom aktenskapet.
Citera
2007-03-29, 00:58
Medlem
Bismillah

Citat:
Ursprungligen postat av GayMan
Imam-äcklet svarade ju på din fråga. Nej, officiellt är det inte tillåtet för mannen att vara otrogen mot kvinnan, men det är i praktiken endast kvinnor som stenas till döds för otrohet, inom islam.

Den muhammedanska mannen får ha upp till 4 fruar samtidigt. Islam är en polygamisk misogynistisk dödskult, så män får knulla mycket friare än kvinnorna, vilket också inkluderar otrohet i praktiken. Det här med otrohet, tas inte på allvar inom islam, om det är mannen. Om det är kvinnor däremot...
Precis officiellt ar val det som det handlar om - inte vad enstaka muslimer gor?

Aktenskapsbrott begas av tva personer, de som bevittnar ett aktenskapsbrott och endast anmaler kvinnan maste ha fel pa ogonen eller fel begas. Dvs orattvisa domar utdoms.

Aktenskap handlar inte bara om sex i Islam. Utan sa mycket mera.

Vad menar du att 'otrohet inte tas pa allvar om det ar mannen' och sen tillagger du 'inom Islam'? Var finns DEN tillatelsen nagonstans - i Islam?

Aktenskapsbrott ar lika allvarligt vilket kon det an ar som begar det.
Citera
2007-03-29, 00:59
Medlem
fiskespös avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nutid
Bismillah

Otrohet, aktenskapsbrott ar ett allvarligt brott i Islam.

En muslimsk man har ratt att ha flera fruar. Det kanske ar det du tanker pa? Att det kan ses som otrohet gentemot den andra frun? Om det ar det sa du menar sa handlar det fortfarande om trohet inom aktenskapet.

Ja det är just det jag tänker på. Men läs mitt exempel, det är ju inte inom äktenskapet med dom andra kvinnorna om han har sex med en.
Citera
2007-03-29, 01:03
Medlem
fiskespös avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fightish
måste be om ursäkt.. reagerade känsligt,,

och klart att du inte får vara otrogen,,

"jag vet om att det finns svenskar svenskar som bor i mecka,, tror inte dem var muslimer när dem åkte dit"

Ursäkten accepteras, tänk på att ta några minuter till att lugna ner dig innan du svarar på ett inlägg.

Men det jag menar är att jag inte får åka till själva "pussa stenen-platsen" om jag inte är muslim, för så är det väl?

Ontopic - Jag skulle gärna uppskatta om istället för att skriva "klart att du inte får vara otrogen", förklarar varför det är så klart. Jag har gett ett exempel i inlägget och det är just det jag vill att någon islamkunnig svarar på.
Citera
2007-03-29, 01:07
Medlem
Bismillah

Citat:
Ja det är just det jag tänker på. Men läs mitt exempel, det är ju inte inom äktenskapet med dom andra kvinnorna om han har sex med en.
Ok. Det finns monogamt aktenskap, en man en fru och det finns polygamt aktenskap, en man och tva/tre/fyra fruar. Bada dessa ar legala aktenskap i Islam. Islam har saledes tva typer av aktenskap.

Jamfort med tex kristna som har endast monogamt aktenskap. Aven om kristen lara inte rakt ut forbjuder det polygama aktenskapet. Dock har kristna i Sverige tex mojlighet att istallet for monogamt aktenskap anvanda sig av forbindelser dautover utanfor aktenskapet eftersom svensk lag inte forbjuder det. Till skillnad fran islamisk lag som forbjuder forbindelser utanfor aktenskapet.
Citera
2007-03-29, 01:14
Medlem
Fightishs avatar
Citat:
Bismillah

Ok. Det finns monogamt aktenskap, en man en fru och det finns polygamt aktenskap, en man och tva/tre/fyra fruar. Bada dessa ar legala aktenskap i Islam. Islam har saledes tva typer av aktenskap.

Jamfort med tex kristna som har endast monogamt aktenskap. Aven om kristen lara inte rakt ut forbjuder det polygama aktenskapet. Dock har kristna i Sverige tex mojlighet att istallet for monogamt aktenskap anvanda sig av forbindelser dautover utanfor aktenskapet eftersom svensk lag inte forbjuder det. Till skillnad fran islamisk lag som forbjuder forbindelser utanfor aktenskapet.

Jag älskar när jag får backup i nöden från ingestans
Citera
2007-03-29, 01:18
Medlem
Bismillah

Citat:
Jag älskar när jag får backup i nöden från ingestans
''Raddaren i noden''....

Men nu far du klara dig sjalv, det grejar du sakert. For mig ar det sovdags. God natt!
Citera
2007-03-29, 01:18
Medlem
fiskespös avatar
Citat:
Bismillah

Öhh Okeej?? Tack för svaret på frågan som jag inte ställde...

Kan du istället svara på frågan som jag ställde. Kan förklara det lite tydligare.

Ex-------------
Jag är gift med Burkah.

Jag är också gift med Khadija, Fatima och Mulla.

När jag har sex med Burkah så är det ju inom äktenskapet med Burkah. Men inte med dom övriga. Så då är ju jag otrogen mot mina andra stackars fruar.

Eller hur? Du säger att det är inom äktenskapet. Ja, inom äktenskapet med Burkah. Men jag har tre andra fruar jag har varit otrogen mot..
Citera
2007-03-29, 01:33
Medlem
Hanksters avatar
Citat:
asså era fucking bönder,, va fan ska du gifta dig för om du ska vara otrogen!? vadå islam är inte logisk,, vad fattar du om logik din bonde,, om du är kristen så är dina böcker inte korrekta, dem talar emot varann,, om du är ateist åk till mecka! titta på dem flera miljoner människor som ber till kaba o fråga dig "har ALLA dem fel och jag rätt?" om du tycker att alla dem har fel så är jag dum som som tar denna diskussionen med dig,,

Sannolikheten att jag har rätt och dom har fel är mycket hög. Om du anser att argumentum ad populum vinner debatter år dig är jag dum som har den här diskussionen med dig.

Edit: F.ö. kan jag, som icke-muslim, inte åka till Mecka. Jag får inte besöka Mecka. Precis som för dom svarta under apartheid i Sydafrika.
Citera
2007-03-29, 01:43
Bannlyst
Citat:
asså era fucking bönder,, va fan ska du gifta dig för om du ska vara otrogen!? vadå islam är inte logisk,, vad fattar du om logik din bonde,, om du är kristen så är dina böcker inte korrekta, dem talar emot varann,, om du är ateist åk till mecka! titta på dem flera miljoner människor som ber till kaba o fråga dig "har ALLA dem fel och jag rätt?" om du tycker att alla dem har fel så är jag dum som som tar denna diskussionen med dig,,
Motorväg till Mecca:

http://www.worldnetdaily.com/images2/mecca.jpg

Hur hade du tänkt att jag skulle komma in där? Dessutom kan du hålla dina ad populum argument för dig själv.
Citat:
till gayman!

"Profeten Muhammed fullbordade äktenskapet med Aisha när hon blev könsmogen dvs när hon var 9 år gammal. Pedofili är det enligt svenskar men inte enligt dom andra människor som lever i andra delar av världen. Att gifta sig vid unga år förekommer fortfarande i andra länder, inte kallar dom det pedofili."

Ja det stämmer,, men knulla han henne då din bunde!? om han inte hade gift sig med henne hade hon blivit begravd levade för att hon var tjej!
Det är en muslim som skrev det, en muslim som hänger här på Flashback, här har du inlägget:

http://www.flashback.org/showpost.php?p=4399028&postcount=1010

Tvivelsutan, knullade muhammed, Aisha, 9 år.

Åter till topic: hur ska du vara trogen, mot din fru, om du har tre andra fruar? Nej, islam är inte logiskt.
Citera
2007-03-29, 08:42
Medlem
Krappfiskarns avatar
Citat:

Är du sunni eller shia?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in