• 1
  • 2
2007-04-04, 17:51
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shania Twain
Jag lyckades ladda hem en ISO-fil med Win98, samt en info-txt fil. Sparade dessa p en CD-skiva. Men nr jag tittade p CDn p PCn jag skulle installera win98 p s verkar det saknas en install.exe fil som fanns p min gamla installations CD fr win98. Hjlp! Mste jag ha install.exe? Kan jag nd f in den nerladdade win98 versionen i en helt tom PC? Hur gr jag det? Tacksam fr all hjlp.

Brnnde du .iso-filen rtt?
Du kan inte bara lgga iso-filen p cden o brnna utan du mste brnna den som en ISO-fil i Nero vljer man Recorder->Burn iso fr att brnna den som en iso-fil
Citera
2007-04-12, 15:24
Medlem
Shania Twains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X_surfer
Brnnde du .iso-filen rtt?
Du kan inte bara lgga iso-filen p cden o brnna utan du mste brnna den som en ISO-fil i Nero vljer man Recorder->Burn iso fr att brnna den som en iso-fil

Du har rtt, jag brnde filen fel...
Jag har en kompis som har NERO, vi hittade ingen RECORDER dr.
Ska man brnna en data-skiva? Var anger jag att det ska vara ISOformat?
Hjlp?
Citera
2007-04-12, 16:09
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Du har rtt, jag brnde filen fel...
Jag har en kompis som har NERO, vi hittade ingen RECORDER dr.
Ska man brnna en data-skiva? Var anger jag att det ska vara ISOformat?
Hjlp?

Anvnder din kompis Nero Express str det nog bara Brnn Iso-fil eller brnn Image-fil, annars kan du bara anvnda Daemon Tools o mounta image-filen dr, och gra en kopia i Nero
Citera
2007-04-16, 14:12
Medlem
Shania Twains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X_surfer
Anvnder din kompis Nero Express str det nog bara Brnn Iso-fil eller brnn Image-fil, annars kan du bara anvnda Daemon Tools o mounta image-filen dr, och gra en kopia i Nero

Nu har vi lyckats brnna en image.nrg fil till CD:n. Jag har ocks en startdiskett fr WIN98. Men hur fr jag datorn att brja anvnda min CD-skiva? Att skriva a:\install funkar inte, det har vi provat. Hur ska vi gra?
Blev filen rtt brnd denna gng?
Hjlp?
Citera
2007-04-16, 16:09
Medlem
ugge_das_boots avatar
Citat:
Nu har vi lyckats brnna en image.nrg fil till CD:n. Jag har ocks en startdiskett fr WIN98. Men hur fr jag datorn att brja anvnda min CD-skiva? Att skriva a:\install funkar inte, det har vi provat. Hur ska vi gra?
Blev filen rtt brnd denna gng?
Hjlp?

starta datorn med disketten, vlg cd-rom std. Sen vid promten skriv cd D:\ (eller vilken enhetsbokstav din cd-spelare har) vid den nya promten skriver du install eller setup. Om de det inte funkar s skriv DIR s ser du vilka filer som finns p skivan

mvh
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in