2007-03-27, 10:39
Medlem
Jrgens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Inte tyskt men tycker det passar in här: Laibach, slovensk nationalistisk mastodontmusik med arty-vibbar.
(Rätta mig om jag har fel.)
De sjunger ju iallafall på tyska, vilket var vad som efterfrågades.
Citera
2007-03-27, 10:46
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jrgen
De sjunger ju iallafall på tyska, vilket var vad som efterfrågades.

Va? Det gör dom väl i regel inte? Eller?
Citera
2007-03-27, 10:51
Bannlyst
Men vafan! Böhse Onkelz!
Citera
2007-03-27, 11:29
Medlem
Jrgens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Va? Det gör dom väl i regel inte? Eller?
De sjunger antingen på slovenska, engelska eller tyska (och ibland, men sällan, på franska). De har rätt mycket material på tyska faktiskt. På albumet WAT är de tyskspråkiga texterna en majoritet. Även Opus Dei har många tyska låtar. Sen har de ju flera album med någon eller några enstaka tyska låtar, såsom Nova Akropola, Slovenska Akropola, Kapital, Krst pod Trilavom-Baptism och Volk. Macbeths låtar har ju tyska titlar, men om jag inte minns fel så är hela skivan instrumental.
Citera
2007-03-27, 11:31
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
De sjunger antingen på slovenska, engelska eller tyska. De har rätt mycket material på tyska faktiskt. På albumet WAT är de tyskspråkiga texterna en majoritet. Även Opus Dei har många tyska låtar. Sen har de ju flera album med någon eller några enstaka tyska låtar, såsom Nova Akropola, Slovenska Akropola, Kapital, Krst pod Trilavom-Baptism och Volk. Macbeths låtar har ju tyska titlar, men om jag inte minns fel så är hela skivan instrumental.

Ja du verkar kunna din Laibans bättre än jag. Har bara några vinyler jag inte kan lyssna på. Men det var det jag menade; i regel sjunger dom på annat språk än tyska.
Citera
2007-03-27, 14:40
Medlem
Jag har börjat dra lite låtar ni tipsade om

Låter bra än så länge

Tipsa om Tyska och andra rolig språk, och gärna med lite dunk i xD
Citera
2007-03-27, 15:24
Medlem
Draugs Hargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mugmeister
Jag har börjat dra lite låtar ni tipsade om

Låter bra än så länge

Tipsa om Tyska och andra rolig språk, och gärna med lite dunk i xD

Ta en titt på Aurora och deras senaste (deras enda?) album Miedzynarodowka. Arga polska synthare som sjunger på tyska, polska och svenska Men det är rätt bra drag.

EDIT: Låten Wszyscy Przeciw Wszystkim är den med svensk text ifall någon undrar.
Citera
2007-03-27, 15:32
Medlem
Blümchen?

sry
Citera
2007-03-27, 18:27
Medlem
WorlocKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlondieGbg
Blümchen?

sry
sry!?
Blumchen har många sköna technodängor! Även om det inte finns så många bra att välja mellan är hon lätt den bästa från eurotechnotiden, även fast hon (hennes producenter) körde lite mer rave-techno stuket än det som kallas eurotechno.

Deine Blaue Augen... så sjukt svängig. Lite kär är jag allt. (http://youtube.com/watch?v=jnoKKBttLEY)
Citera
2007-03-27, 20:41
Medlem
Nazipolizeis avatar
Citat:
EBM bör man väl snarare kalla dem?

hmm det är möjligt har inte så bra koll på synth öht.
Men påtal om EBM så är ju Front 242 ett utmärkt val! de har gjort ett par tyska låtar iaf.
Annars som sagt Welle Erdball, Arbeit addelt för att nämna en suverän låt de har gjort
Citera
2007-03-27, 20:53
Medlem
Glömde att nämna Reaper. Snubben bakom namnet är visserligen grek men många utav låtarna har tyska namn , samt diverse samplingar som är på tyska. Musiken klassas som Dark electro / Industrial.

Några andra tips är:

Das Ich - Industrial

Suicide Commando - EBM/Darkwave/Industrial. Mannen bakom projektet är dock belgare men även här används samplingar på tyska flitigt. Vissa låtar har även sång på tyska.

Blutengel - Darkwave/Industrial/Goth
Citera
2007-03-27, 21:05
Medlem
knoxahs avatar
KMFDM, vet ej om detta band redan nämnts. Ruskigt bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in