2007-03-26, 23:19
Medlem
Carreras avatar
Jag var under högstadie- och gymnasietiden inte vidare intresserad av matematik och de naturvetenskapliga ämnena. Efter gymnasiet har jag blivit mer och mer intresserad av dessa ämnen och jag planerar därför att läsa naturvetenskapligt basår till hösten. Före dess hade jag dock tänkt ta tillfället i akt att verkligen lära mig grunderna (något jag aldrig gjort pga. bristande intresse).

Är det någon som har rekkomendationer på bra länkar eller böcker som går igenom grundläggande matematik upp till ungefär gymnasienivå. (har tidigare läst Matte A-C). Gärna på svenska, men engelsspråkiga tips tas också emot med tacksamhet. Om någon har bra tips på liknande böcker om kemi och fysik vore det också trevligt.
Citera
2007-03-27, 00:34
Medlem
~Kokos avatar
http://www.adlibris.se/product.aspx?isbn=9147051884&s=1
Den boken motsvarade iofs 10 högskolepoäng för mig, men jag skulle vilja påstå att den första tredjedelen är väldigt basic och trevligt uppbyggd. I princip är hela gymnasiets matte och eventuellt lite till med i den boken - om du läser pärm till pärm.
Citera
2007-03-27, 07:37
Medlem
Det finns en länk i tråden "Vetenskapliga länkar 1.2" högst upp också, som behandlar Matematik A-D på ett enkelt och genomgående sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in