2007-03-26, 21:36
Medlem
Tormandys avatar
Hejsan Flashbackare.

Det är så att jag har precis formaterat min dator efter att den krashade, och mina nätverksinställningar försvann då också, och det är så att jag och min syster delar på uppkopplingen, det tycks ju vara ganska lätt, dock kör vi UTAN router.

Som sagt så har jag fått detta att fungera tidigare (under många om och men)

Det jag har är 2 nätverkskort ett som går från min burk till modemet.
Det andra går från min burk till systerns burk.

Jag har tre connections i "Network connections" i Control panel

1. Local Area Network (min till modemet)
2. Local Area Network 2 (min till systerns)
3. 1349 Connection (vetefan vad detta är)

På 1a connection så har jag Obtain IP address auto (erhåll automatiskt)

Nu har jag inte en aning om hur jag ska göra, så om någon själ vill skriva en Step-by-step till vad som ska fixas på min respektive min systers dator skulle detta vara gudomligt i mina ögon!
Citera
2007-03-26, 22:26
Medlem
Har du testat att köra "Guiden Konfigurera Nätverk" på båda burkarna? på din så väljer du "den här datorn ansluter direkt till internet och andra burkar i nätet ansluter genom den" (heter nånting sånt tror jag) på din systers burk så väljer du "den här burken ansluter till internet genom en annan burk i nätet".
Citera
2007-03-26, 22:49
Medlem
Tormandys avatar
Yes, men det är fortfarande det med IP adresserna, att det inte riktigt vill sig känns så surt just nu..
Citera
2007-03-26, 23:05
Medlem
hmm.. men du ska väl inte behöva sätta några IP siffror tror jag. kortet som sitter mot modemet får siffrorna automatiskt väl? och det andra kortet får en ip siffra när du kör den där guiden och sin systers burk borde ställas in på att få siffrorna automatiskt då det startas en enkel form av dhcp-server på din burk som bör tilldela hennes maskin de rätta siffrorna
Citera
2007-03-26, 23:06
Medlem
Tormandys avatar
Yes jag får väl testa mig fram imorgon då hon sover nu, tack så mycket
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in