2007-04-01, 16:31
Medlem
Dyskletikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhatPhil
Hur fan fårman för sig att göra nått sådant?

Jag är inte helt säker, men om jag inte missminner mig så brukar inbrottstjuvar bli skitnödiga av nervositet.
Det verkar ju inte helt ovanligt att man skiter hos offret. Bra för polisen med dna-spår iofs :-)

/Dyskl.
Citera
2007-04-02, 12:28
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Nu jobbar jag ioförsig med lite saneringsaktigta specialfall, men det värsta jag sett var inte i detta jobbet.

Knäckte extra som sopgubbe ett tag. En dag skulle vi tömma en container på ett slakteri, nån gång i Juli. Det var miljarder maggot i den containern, samt duktigt med likdelar och vätskor. När containern hissades upp för att tömmas gjorde kollegan bort sig...

Han stod kvar vid hissknappen, som ni vet sitter vid soppressen där bak. Baljan blev smäckfylld av gucka och maskinen började pressa in detta vattniga slem i flaket. De där pressarna fungerar rätt bra på torra sopor...när det är blött så sprutar det ut vid sidorna. Kollegan stod där o degade, lite trött kanske...SPLASH! Han fick en kaskad maskvatten över hela kroppen. Dränkt som en katt i ruttet slem! Säkert 100 liter sprutade ut på var sida! Han såg chockad ut och fumlade i fickorna efter plånbok, telefon och cigaretter...det enda han fick upp var händerna fulla med mask!

Han fick åka i baljan till kontoret =)
Citera
2014-02-19, 23:25
Medlem
NorthSNKRs avatar
Ser att den här tråden ligger på aktuella ämnen... märkligt då senaste inlägget är från 2007.

Men berätta gärna fler historier, fascinerande läsning!
Och framförallt äckligt...
Har tyvärr ingen egen historia som platsar.
Citera
2014-02-20, 19:49
Medlem
Jag har hört många berättelser från en nära vän som precis börjat jobba med sanering.

Rör och ventilationsjobb i hundratals lägenheter i Tensta/Rinkeby. Zoomalierna hade tydligen satt igen sina ventilationsventiler på de flesta ställen och framförallt i badrummet pga att någon kan lyssna eller spionera genom ventilationen trodde dom. Han beskrev att det växte mögelsvamp och håriga saker i badrumstaket. Det fanns nästan ingenting helt i lägenheterna dvs de mesta sönderslagetDet kunde ligga matrester på golven sen flera veckor tillbaks. Stora högar med skräp så att han fick klättra in i lägenheterna. Det var så mycke så jag orkar inte berätta allt men fy fan säger jag!
Citera
2014-02-20, 23:03
Medlem
Doktordonkas avatar
För några år sedan, (typ fyra?) så dog en granne till mig och låg död i lägenheten ganska länge, över ett halvår. De som sanerade sa att det var nästan bara skelettet kvar, så inga "vidrigheter" på det sättet. Nog olika det där, skintorr gubbe, rolig person, jävligt trist historia.

Hyresvärlden är ett asshole på många sätt, slapp när det gäller att fixa saker, och har låtit just den lägenheten stått tom sedan dess pga för dyrt att fixa. Men nej, jag tyckte inte att det luktade lik eller nått speciellt, möjligen lite dammig instängd lägenhet, men inget annat. Han var storrökare för övrigt, luktade lite svagt av inrökt fortfarande, men inget annat.
Kan det vara så att det helt enkelt är vidrigast första 6-veckorna eller så?

Det jag kan säga är iaf att om det är väldigt mycket flugor och posten är ett jäkla berg så kan man börja undra. Just det där med flugorna i trappuppgången var förjälva äckligt, speciellt när man tänker på VARFÖR de var där. Och varför det kom nya hela tiden trots att man öppnade fönstret i trappen och vädrade ut flugjävlarna. Riktigt obehagligt även i efterhand.
Citera
2014-02-21, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doktordonka
För några år sedan, (typ fyra?) så dog en granne till mig och låg död i lägenheten ganska länge, över ett halvår. De som sanerade sa att det var nästan bara skelettet kvar, så inga "vidrigheter" på det sättet. Nog olika det där, skintorr gubbe, rolig person, jävligt trist historia.

Hyresvärlden är ett asshole på många sätt, slapp när det gäller att fixa saker, och har låtit just den lägenheten stått tom sedan dess pga för dyrt att fixa. Men nej, jag tyckte inte att det luktade lik eller nått speciellt, möjligen lite dammig instängd lägenhet, men inget annat. Han var storrökare för övrigt, luktade lite svagt av inrökt fortfarande, men inget annat.
Kan det vara så att det helt enkelt är vidrigast första 6-veckorna eller så?

Det jag kan säga är iaf att om det är väldigt mycket flugor och posten är ett jäkla berg så kan man börja undra. Just det där med flugorna i trappuppgången var förjälva äckligt, speciellt när man tänker på VARFÖR de var där. Och varför det kom nya hela tiden trots att man öppnade fönstret i trappen och vädrade ut flugjävlarna. Riktigt obehagligt även i efterhand.

Jag har ofta undrar hur det kan kan gå så långt utan att någon märker det. Är det så vanligt att folk som dör betalar hyran via autogiro?
Citera
2014-02-22, 17:09
Medlem
ProfessorSlusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blondinibland
Jag har ofta undrar hur det kan kan gå så långt utan att någon märker det. Är det så vanligt att folk som dör betalar hyran via autogiro?
Ja, eller har god man eller släkting som sköter ens räkningar. Jag sköter mormors ekonomi till exempel.

Äckligaste jag varit med om var på en filminspelning i en gammal bunker som läckt in vatten och som inte hade blivit besökt på hur lång tid som helst. Väggarna var tjocka av vad som såg ut som övermålat mögel i gul färg så de hade en massa bulor här och där som liksom pulserade när det kom luft utifrån ingången... Nästan alla på den inspelningen blev jättesjuka efteråt. Mögel. Fy fan.
Citera
2014-03-06, 23:17
Medlem
Har jobbat med detta ett tag och man blir egentligen aldrig förvånad över vad man får se hos folk när man kommer till jobben. Gillar misärjobben då de är så sinnessjukt konstiga och historierna bakom de är oftast helt galna.

Personligen är bajs det värsta man kan komma ut på enligt mig, iaf under den perioden det fortfarande luktar innan det bryts ner .Fett hör också till något jag undviker att åka på,bra masker och kemer tar bort lukten dock
Man har varit på så många sjuka jobb så det är svårt att dra fram några riktiga exemplar som verkligen sticker ut så tar bara det jag kommer på såhär på rak arm.

En gammal farbror som var alkoholist och storrökare bodde med sina hundar och katter i en lägenhet, han hade ju mentala fel så alla fönster var igentejpade,hade tygskynken över andra fönster osv.
Hade iaf blivit dålig och svag så han orkade inte gå tillslut utan började kissa och bajsa på sig i sin soffa , han krälade sig fram i lägenheten och spred på så sätt sin avföring på golv och väggar, tillslut så gick ju gubben bort ,död i sin soffa, katterna och hundarna tog över lägenheten och spred sin avföring där de ville, vi fick alltså skyffla avföring från djuren.
Det bör påpekas att ingen normal människa skulle kunnat bo där redan innan han blev sjuk . Väldigt mycket skadedjur var det.

Det var en sanering som tog tid, när de mest rökstakade rummen skulle saneras var det som att 10pers stog och rökte precis brevid än, det var riktigt vidrigt hur ovanligt starkt det luktade . Hela processen har jag fått höra tog 6månader från att vi började riva och sanera tills att någon kunde flytta in igen .

Har varit på många tragiska jobb men ett jag aldrig glömmer är när vi fick leta efter ett barn som var döfött och den handikappade mamman som hade hemmafött då hade dumpat barnet i en papperskasse på en återvinningsstation.

Biliade golv i ett skolkök uppåt i landet och skulle titta på vad som skulle göras osv,vart rörisarna skulle ha sina hål osv så vi gick ner under köket och möttes av ett hav med råttor i storleken på 25cm kroppar ungefär, för att ni ska förstå antalet så var det som en svart matta i korridoren under skolan ,som rörde sig när vi gick ner.

När nya och stolta villaägare/radhus ägare i södra Sverige märkt att det börjat lukta konstigt i flera av de nya husen. Vi går ner i krypgrunden och när det var stora temperaturskillnad er på sensommar och vår under dagtid och natt, marken rört sig och avloppsrören stått och sprutat bajs in i krypgrunden.

Vattenrör i källare som stått instängt och varmt o gott på sommaren och odlat väldigt mycket mögel under 2månader. Det sved i näsa och hals efter det jobbet och då användes mask hela tiden i princip. Aldrig sett de mängderna mögel sen dess

Har en del andra sjuka historier men kan dra de vid senare tillfälle om det finns intresse , ska iväg på jouren nu nämligen
Senast redigerad av trashbag 2014-03-06 kl. 23:21.
Citera
2014-03-07, 21:38
Medlem
Dannybois avatar
Jag jobbade som sanerare nått år efter gymnasiet. Kan bara säga att det finns otroligt många sjuka människor i det här landet. Kan ta några av dom:

Det första jobbet jag någonsin åkte ut på var nog det värsta. En äldre alkoliserad tant, med 2 hundar och 2 katter som allihopa pissade och sket inne. Ink. tanten alltså... Sen la hon bara ett tidningspapper över och lät det vara. Vi fick skotta oss in i hallen med snöskyfflar, ca 3-4 dm tjockt lager av skit och tidningspapper varvat. De första dagarna var kärringen kvar i lgh, innan dom lyckades tvångsinlägga henne. Tro på fan om det inte ringer på dörren på fredan runt kl 10, och det är en av hennes alkispolare som vill supa. Han kommer alltså dit frivilligt! Dom satte sig i vardagsrummet och söp medan vi höll på i köket. Efter typ en halvtimme sprider sig en förjävlig doft - kärringen har skitit på sig i soffan och somnat i skiten!!
När dom väl fått ut henne ur lgh så kunde vi gå in och rensa vardagsrummet, hela tyget på soffan var bortfrätt av gammalt piss, hon hade en tjusig fotpall av nerskitna vuxenblöjor. När vi precis fått rent köket så kommer en av hundarna in och lägger en kabel på golvet. Det tog inte många minuter innan det började krypa ur golvlister och tröskel. Det enda i hela lgh som var rent var toaletten, den hade hon nämligen inte använt på ett halvår, när mina kollegor var där senast... Det värsta av allt är nog att hon hade hemtjänst 2-3 gånger i veckan, utan att nån reagerade. I efterhand fattar jag fan inte hur hon kunde få vara kvar så länge i lgh.

Annars var vi på en hel del självmord. Minns en gammal gubbe som valt att avsluta sitt liv i pannrummet medelst hagelbrakare. Han var vänlig nog att sätta på en dusch i rummet, antagligen för att det inte skulle bli alltför jävligt runtomkring. Tyvärr ledde det bara till att avloppet sattes igen av div. "rester" typ hjärnsubstans, skallbitar m.m. så det var bara att köra ner näven och börja gräva... Ena kinden hängde över ett rör i taket minns jag. Just lukten av ett lätt förmultnat lik, lite sötsliskig, stickade lukt, kommer jag nog aldrig att glömma.

Vi hade en kärring som trodde det bodde demoner i toaletten, så hon ordnade stopp i muggen, med översvämning som resultat, och sket i Big Pack glass lådor som hon staplade i badrummet...

En familj som hyrde ett hus tyckte det var en bra idé att hålla ett 20-tal ankor i källaren över vintern. Kan meddela att det blir rätt mycket avföring av 20 ankor i ett halvår...

Jag var på ett flertal jobb med s.k. "samlare". Folk som sparar ALLT, och då menar jag ALLT. Saker från golv till tak, med smala gångar från rum till rum. Kanske inte så vidrigt på samma sätt som lik och skit, men lika jävla sjuka.

Ett antal saneringar hemma hos folk som hade katter som pissade inne. En av dom var i en gammal fin lgh med golvet lagt på sand. FY FAN vad det luktade! Kattpiss är nog det värsta.

Nedläggningen av psykvården resulterade helt klart i rätt många psykfall som vandrar fritt i samhället. Det var ofta personer som, om man mött dom på stan, aldrig hade anat att det såg ut som fan hemma hos dom.
Citera
2014-03-07, 21:52
Medlem
liljenstars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dannyboi
text

Haha, berätta gärna fler historier om det finns/du orkar.
Det mest bisarra med historien om tanten är ju att man påbörjar saneringen medan kärringen är kvar i lägenheten. Skrattar så jag gråter när jag föreställer mig scenen i huvudet
Citera
2014-03-08, 21:17
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
J..............
Ett antal saneringar hemma hos folk som hade katter som pissade inne. En av dom var i en gammal fin lgh med golvet lagt på sand. FY FAN vad det luktade! Kattpiss är nog det värsta.

Nedläggningen av psykvården resulterade helt klart i rätt många psykfall som vandrar fritt i samhället. Det var ofta personer som, om man mött dom på stan, aldrig hade anat att det såg ut som fan hemma hos dom.

Hur gjorde dom här ?

I En lägenhet jag haft det tvivelaktiga nöjet att besöka bodde en "samlare" med x antal katter.
När gubben gick bort och den var tömd och skulle renoveras vet jag att dom tog väck parkettgolvet och sedan fick en stor jävla sugbil medels en lång slang suga väck all sand som var full med kattapiss!
Väggarna ångades för att få väck all tapet sedan målade målarna med spärrfärg från golvnivå och en meter upp ( för att stänga inne kattpiss lukten i väggarna")

Ni som undrar i tråden över kvarvarande lukter : Det är olika spärrfärger man använder då, har piss eller likvätska trängt in i betong, putsen så får man aldrig väck den helt utan då använder man spärrfärg.
Citera
2014-03-09, 06:35
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blondinibland
En jag känner arbetar med fastigheter och de hitta en av hyresgästerna död på toaletten, lukten hade gått ut i ventilationen och kroppen va helt mumifierad.
Det gick inte att komma säga när hon dog men det uppskattades till 6år, hyran och andra räkningar gick på autogiro, ingen reklamskylt, inga släktingar eller vänner.

Riktigt tragiskt när en människa kan dö så och inte bli saknad utan upptäcks först när hyresvärden går in med låssmed för akutarbete

Citat:
Jag var på ett flertal jobb med s.k. "samlare". Folk som sparar ALLT, och då menar jag ALLT. Saker från golv till tak, med smala gångar från rum till rum. Kanske inte så vidrigt på samma sätt som lik och skit, men lika jävla sjuka.
Går flera tv-serier om såna och det är jobb jag inte skulle vilja ha :/ en del har flippat så mycke att de inte ens klarar av att slänga använt dasspapper
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in