För några år sedan, (typ fyra?) så dog en granne till mig och låg död i lägenheten ganska länge, över ett halvår. De som sanerade sa att det var nästan bara skelettet kvar, så inga "vidrigheter" på det sättet. Nog olika det där, skintorr gubbe, rolig person, jävligt trist historia.
Hyresvärlden är ett asshole på många sätt, slapp när det gäller att fixa saker, och har låtit just den lägenheten stått tom sedan dess pga för dyrt att fixa. Men nej, jag tyckte inte att det luktade lik eller nått speciellt, möjligen lite dammig instängd lägenhet, men inget annat. Han var storrökare för övrigt, luktade lite svagt av inrökt fortfarande, men inget annat.
Kan det vara så att det helt enkelt är vidrigast första 6-veckorna eller så?
Det jag kan säga är iaf att om det är väldigt mycket flugor och posten är ett jäkla berg så kan man börja undra. Just det där med flugorna i trappuppgången var förjälva äckligt, speciellt när man tänker på VARFÖR de var där. Och varför det kom nya hela tiden trots att man öppnade fönstret i trappen och vädrade ut flugjävlarna. Riktigt obehagligt även i efterhand.