2007-03-26, 19:48
Medlem
Fresh milks avatar
Jag har alltid haft en dröm, hmm, inom "" att köpa en vanlig Van i schysst skick och riva ut inredningen där bak och göra som ett litet rum där...En liten säng, TV, dator och lite mysmys med lampor och bara allmän mysfaktor, kanske nått bord...Finns det exemple på fina byggen i vanar?
Citera
2007-03-26, 20:33
Medlem
IMPlicits avatar
Den där idén gillar jag. En portabel etta
Citera
2007-03-26, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMPlicit
Den där idén gillar jag. En portabel etta

Även kallad husbil.
Citera
2007-03-26, 22:00
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QlolfGang
Även kallad husbil.
Husbilar är fusk. Det ska vara eget gjort för att njutas till fullo.

Äldre turistbussar är ju inte ovanligt att dom byggs om till rullande hus för den som vill ha lite extra utrymme, så att det har gjorts med en Van också är inte tvivelsaktigt. Vem vill inte ha en lounge i bilen?
Citera
2007-03-26, 22:01
Medlem
Fanjunkarens avatar
Håller på med liknande planer i min Dodge Van 250. Där är det mer tänkt som partybuss.
Tänkte bygga U-formad soffa bak med bord i mitten som går att göra om till dubbelsäng. Sen lite högtalare här och var samt baslåda. Landströmsuttag ska installeras också, eller en underhållsladdare för bilbatteriet, för campingplatsen. Kylskåp för öl och annat om det finns tid över.
Citera
2007-03-26, 22:02
Medlem
underworlds avatar
Partyvan har vi väl alla drömt om. :P

En dag ska jag också ha en.
Citera
2007-03-27, 01:02
Medlem
Vardons avatar
Det är väl bara att börja bygga. Mitt råd är nog att från början tänka på vikten, vad du än stoppar in ska du tänka på vikten. Även krockskyddet. Så är det lättare att få det igenom besiktning.

Andra modeller av större modell:

http://www.ringlinien.org/hyrsparvagn/vagnar.asp
Citera
2007-03-27, 07:11
Medlem
tgbgs avatar
Trender kommer tillbaka. Leta reda på litet gamla biltidningar från 80-talet, då var det inne med vans och det fanns någon i nästan varje nummer. Massor med plysch, lampor och speglar.

Undrar förresten var alla dessa tog vägen? man ser nästan aldrig någon 70-tals cheva eller Dodge till salu och det borde finnas en del. Det var ju dessa några år gamla som byggdes om. Visst många har rostat men just de ombyggda borde ha skötts bättre och borde finnas kvar.
Citera
2007-03-27, 10:28
Medlem
Jag hade en cheva van med röd plysch,porrbelysning,vattensäng o en massa fin snickerier i teak.
Men den är skrotad i dag.
Citera
2007-03-27, 15:27
Medlem
20Qs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av js_
Jag hade en cheva van med röd plysch,porrbelysning,vattensäng o en massa fin snickerier i teak.
Men den är skrotad i dag.

Jösses, en vattensäng i bilen!? Det måste ha gjort under för väghållningen!

Nu vet förstås inte jag hur en vattensäng är byggd, men allt det där vattnet borde bidra till en hel del extra moment vid rörelseändring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in