2007-03-26, 10:44
Medlem
_maze_s avatar
Tjenare! Jag har ett problem som jag skulle vilja ha hjälp med.
Jag är just nu i skolan, och har en dator hemma som jag kommer åt genom tunnel. Nu är det såhär att jag vill starta en nerladdning av en fil på den datorn så den är klar när jag kommer hem. Jag har lagt in .torrent filen på datorn via WinSCP och jag vill nu köra igång filen så den börjar ladda ner. Jag kör uTorrent på min dator hemma. Jag vet att man kan köra igång filen genom CMD och det har jag gjort (cda till mappen sen start blabla.torrent).
Själv problemet är då att i uTorrent kommer det upp en ruta som vill att man väljer platsen att lägga filen på. Finns det något program jag kan installera över tunnlen som t.ex. trycker "enter" åt mig om jag skriver så i CMD? Eller kan jag installera och konfigurera en vnc server över tunnlen?

Både min dator hemma och i skolan kör Win XP pro.

Hoppas ni förstår mitt problem skriver kanske lite rörigt, sitter på en lektion nu, borde lyssna men orkar inte ;>

/Mattias
Citera
2007-03-26, 10:49
Medlem
Gurka___s avatar
Jag har fått det att funka med VNC när jag använde httport, eller hur det nu hette. Det fungare inte bra alls. Laggade något så jävulskt. Fick en bild av min dator var 10e sekund eller något sånt. Försök hitta någon bättre lösning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in