• 1
  • 2
2007-03-25, 18:15
Medlem
Deannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No_fear
Tofulines "magnum" fanns som lös förra sommaren iallafall, i år vet jag inte har inte börjat titta i glassfrysarna ännu

Jo jag vet, jag tror att den försvunnit ur lösglasssortementet.
Citera
2007-03-25, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av k4r4t3k4n4k4s
De använder sin konsumentmakt till att minska efterfrågan på kött eftersom de inte tycker det är riktigt att äta kött av olika anledningar. Om efterfrågan minskar kommer mindre kött produceras.

Dock så lär det ju inte gå en vegan på 100 köttätare i världen, så de har inte så mycket att säga till om.
Citera
2007-03-25, 20:28
Medlem
Det handlar inte bara om konsumentmakt, utan också om moral.
1 av 100 argument funkar inte riktigt heller, då allt börjar någonstans. Jag vill förtydliga att jag är glad köttätare, men jag förstår och respekterar liktväl argumenten för att inte äta kött.
Citera
2007-03-25, 20:59
Medlem
Blodulvs avatar
Nä, det är rätt. Så ska alla tänka. Ingen ska göra något för att försöka påverka, för ensam eller i mindre grupp kan man ju inte göra någonting. Klart man ska äta kött även om man egentligen inte vill!

Lite OnT: Vad innebär veganglass? Att man byter ut mjölk och grädde mot något annat?

Citat:
Ursprungligen postat av LaddeLigist
Dock så lär det ju inte gå en vegan på 100 köttätare i världen, så de har inte så mycket att säga till om.
Citera
2007-03-25, 21:01
Medlem
Balkongståarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blodulv
Lite OnT: Vad innebär veganglass? Att man byter ut mjölk och grädde mot något annat?

Man använder sojaprotein istället för mjölkprodukter. Suveränt för oss som inte tål mjölk.
Citera
2007-03-25, 21:51
Medlem
Piglets avatar
Vet inte om denna kvalar in i dina kriterier:

http://www2.gb.se/iceCreamInfo.asp?icid=32
Citera
2007-03-25, 22:57
Medlem
Deannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blodulv

Grädde och mjölk byts ut mot någon ersättningsprodukt exempelvis soja eller havre. Dessutom för att klassas som vegansk får den inte innehålla några som helst animaliska produkter, tex gelatin, vissa färgämnen osv.

Citat:
Ursprungligen postat av Piglet
Vet inte om denna kvalar in i dina kriterier:

http://www2.gb.se/iceCreamInfo.asp?icid=32

Låglaktos är fortfarande mjölk, det är bara mjölksockret som är borttaget, så den är varken mjölkfri eller vegansk.
Citera
2007-03-30, 09:20
Medlem
blackspiders avatar
Minns att någon av de stora, kan ha varit Åhus, för nån sommar sen hade en god vegansk strutglass med vanilj och jordjubbssmak.

Åhus ägs av Ingman Glass AB, de som gör tofu line glassen
http://www.ingmanglass.se/
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här