2007-03-25, 03:07
Medlem
Jag tog i och gäspade riktigt ordentligt med båda armbågarna i huvudhöjd och då small det till i vänster sida av bröstkorgen.
Först tänkte jag att man kan väl inte knäcka revben med en gäspning.

Eftersom jag åkt en massa bräda (nybörjare med underutvecklade muskler = ont lite överallt) senaste veckan tänkte jag att det var nån muskel eller nåt som det hände nåt med.
Kan inte så mycket om sånt här.

Men nu under kvällen har jag börjat känna på revbenen lite närmare och det är en punkt på ett ben som smärtar när man trycker lite lätt på punkten.
Följer jag sen det benet till där det slutar och böjer på benet gör det ont igen på samma ställe.

Det är detta som får mig att misstänka att det har knäckts.

Fast å andra sidan vet jag att det ska göra väldigt ont att ha brutna revben då farsan råkat ut för det två eller tre gånger och han hade det ganska svettigt tiden efter det när han skulle snickra vidare på garaget,
tjurskallig som han är.

Och så vansinnigt ont gör det ju inte på mig.
Citera
2007-03-25, 03:41
Medlem
Krafses avatar
Blev sparkad/stampad på bröstkorgen en gång och det gjorde rätt ont, tror det sprack lite här och var hehe, men vafan värre smärta har man råkat ut för..

Annars vet jag att det kan knäcka till rätt högt om man sträcker sig, min bror har precis likadant, gör dock inte ont men det smäller till rätt högt.
Citera
2007-03-25, 10:19
Medlem
Richtmans avatar
Behöver inte göra så ont, jag hade en kompis som knäckte 2 revben när han åkte en karusell och han gick med det tills det självläkte och han sa att det inte gjorde så farligt ont förutom på natten när han vände sig i sängen etc.
Citera
2007-03-25, 12:20
Medlem
Ja, det har kanske ganska stor betydelse vilket revben det är.
Farsan knäckte nog ett av de nedre i sidan.

http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Gray112.png

Den jag har ont i är den sjätte uppifrån.
Och det kan tänkas vara precis där det övergår i brosk.
Vad nu det har för betydelse.

Nåväl, bara att ta det lilla lugna framöver då.
Citera
2007-03-25, 12:34
Medlem
frkecksons avatar
Min frisör har hostat av ett eller två revben ett flertal gånger och hon fick också vänta tills det läkte av sig självt. Däremot är det väl inte av så det hänger och dinglar liksom utan bara en spricka kanske?
Citera
2007-03-25, 12:40
Medlem
Nej, det är nog sällan som de går av helt skulle jag tro.
Det är nog bara lite knäckt.
Citera
2007-03-25, 13:51
Medlem
dashis avatar
Det är väl bara självläkning som gäller, ta det lugnt..
Citera
2007-03-25, 14:29
Bannlyst
Tror jag bröt något revben för längesen, högra bröstkorgen har nu växt snett och ser skit konstigt ut :S, har dock inte varit till doktorn än.
Citera
2007-03-25, 14:34
Medlem
Tufft...fast du kanske fortfarande växte då?
Citera
2007-03-25, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richtman
Behöver inte göra så ont, jag hade en kompis som knäckte 2 revben när han åkte en karusell och han gick med det tills det självläkte och han sa att det inte gjorde så farligt ont förutom på natten när han vände sig i sängen etc.

Det finns, mig veterligen, inget annat sätt för brutna revben att läka, än just låta det ta sin tid.
Citera
2007-03-25, 14:35
Medlem
"Nä att åka och få det undersökt är ju bara slöseri med pengar." - farsan

Citera
2007-03-25, 15:52
Medlem
Gott&Blandats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kretslopp
"Nä att åka och få det undersökt är ju bara slöseri med pengar." - farsan

sant ju, vad ska de göra? gipsa hela bröstet och skriva ut alvedon?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in