• 1
  • 2
2007-03-25, 01:39
Medlem
Biffens avatar
Hej hallå alla FB-kamrater...

Har precis ominstallerat min nya dator...eller rättare sagt så har en god vän gjort det....
Vad jag däremot inte hade räknat med är att XP temat inte är valbart...

Egenskaper för bildskärm/utseende/fönster & knappar/ XXX <---Här finns bara windows klassisk att välja....

JA, jag har hört att detta ska vara bättre, dra mindre kraft o grekker, men jag vill fan ha XP temat, och JA, detta är säkerligen en bagatell för Er, men jag har försökt söka på forumet...Och hittar fan inget.....

Egenskaper för bildskärm/teman/ *rullista*

Här finns inte heller XP, dock "hämta fler teman från internet" hittar inget där heller...

Men sen har vi "bläddra" Och här har vi nog något att gå på, var fan hittar jag
*.Theme filerna??? Och framför allt, vilket ska jag välja?

Kram på er, snälla hjälp mig, tycker det e lite störigt eftersom jag vill att allt ska vara perfekt nu när jag ÄNTLIGEN fått en ny dator...
Citera
2007-03-25, 03:20
Medlem
Zimlys avatar
På Egenskaper för bildskärm -> Teman, har du inte (Ändrat Tema, Mitt aktuella Tema, Windows XP, Windows klassiskt) För ifall du vill ha XP temat så ska du välja Windows XP temat.....
Citera
2007-03-25, 03:25
Medlem
Biffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zimly
På Egenskaper för bildskärm -> Teman, har du inte (Ändrat Tema, Mitt aktuella Tema, Windows XP, Windows klassiskt) För ifall du vill ha XP temat så ska du välja Windows XP temat.....

Nej, thats just the thing, min vän har instalerat någon "specialare" av windows XP där det är lite förinställde val som inte brukar finnas annars, så det klassiska är det ända temat som finns...

börjar störa mig kraftigt...
Citera
2007-03-25, 03:29
Medlem
Zimlys avatar
Hmmm... Skumt, Testa att kolla på Windows hemmsida.. Vet inte riktigt hur du ska gå tillväga i och med att jag kör med klassiskt tema
Citera
2007-03-25, 05:19
Medlem
han kanske installerat en piratversion..
Citera
2007-03-25, 05:48
Medlem
Kivans avatar
Themefilerna borde finnas i C:\Windows\Resources\Themes

Fragan ar hur fan man kan vilja ha det apfula XP-temat. Varfor inte ta ett tema som ar likt XP;s men lindrigare, t ex Royal: http://www.deviantart.com/deviation/8908279/
Citera
2007-03-25, 08:55
Medlem
Biffens avatar
file not found för det första, för det andra så är jag lite nojjig att installera icke-microsoft komponenter i mitt all new windows, eller?

Ingen som vet var jag kan hitta orginal themet?

Tack för svaren dock!
Citera
2007-03-25, 09:41
Medlem
Kan det inte vara så att han installerat tinyXP?
Citera
2007-03-25, 09:47
Medlem
Nyps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biffen
Ingen som vet var jag kan hitta orginal themet?!
http://www.softpedia.com/get/Desktop...or-WinXP.shtml
Citera
2007-03-25, 11:35
Medlem
Biffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyp
http://www.softpedia.com/get/Desktop...or-WinXP.shtml

Suveränt, pålitlig sida? Ladda bara ner det så finns den att välja i rullisten sedan?
Fan blir nojjig så in i helvete på att ladda ner windowsgrejjer när det inte är från microsoft....

Men sidan såg bra ut....eller?

Tack i sådana fall...
Citera
2007-03-25, 12:24
Medlem
phreakdentas avatar
Har inte kört windows på över ett år så jag kan inte beksriva exakt varje dialog, men något sånthär;

Högerklicka på Den här datorn -> Egenskaper (eller tryck winknappen och paus/break)
Någonstans bland flikarna finns, tror det heter "Avancerade prestandainställningar", iaf där finns en massa checkboxar för massor av små detaljer som om fönster ska visa innehåll när de flyttas och sånt. Någon av dem styr om du kan använda "XP-teman", hittar du ingen som heter något i stil med teman så får du kryssa i alla och en gå tillbaka för att kryssa ur onödiga.
Citera
2007-03-25, 12:33
Medlem
Dia Psalmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kivan
Fragan ar hur fan man kan vilja ha det apfula XP-temat. Varfor inte ta ett tema som ar likt XP;s men lindrigare, t ex Royal: http://www.deviantart.com/deviation/8908279/

Fungerar ju inte att ta hem därifrån.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in