2007-03-24, 15:54
Medlem
s1r1s avatar
Hur jag än söker hittar jag inga motsvarande program för mac.

Apples DiskImageMounter duger inte:

"Although OS X's built-in DiskImageMounter software does not emulate a physical drive"

Jag ska alltså installera starcraft för osx men installern nöjer sig inte med en "mounted" disk image, utan vill ha en cd skiva. och de har tagit slut.. tacksam för tips på fakecd program
Citera
2007-03-24, 20:44
Medlem
Toast har en sån funktion vad jag vet.
Citera
2007-03-24, 21:33
Medlem
Hispers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ibis
Toast har en sån funktion vad jag vet.

Japp, i Toast kan man skapa virtuella diskar som ev löser trådstartarens problem.
Citera
2007-03-24, 22:07
Medlem
s1r1s avatar
tack snälla ni. installerat och testat. installern godkänner ändå inte den virtuella skivan, kanske för att den dyker upp som en dvd i finder.
Citera
2007-03-24, 22:42
Medlem
Hispers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av s1r1
tack snälla ni. installerat och testat. installern godkänner ändå inte den virtuella skivan, kanske för att den dyker upp som en dvd i finder.

Men stoppar du i en skiva i Macen så dyker den upp som en skiva i Findern?! Vad förväntar du dig och programmet att det skall vara?
Citera
2007-03-25, 12:27
Medlem
- Sätt i Starcraft CDn, installera det.
- Sätt i Starcraft Broodwar CDn, installera det.
- Låt skivhanteraren göra en .dmg av Broodwar CDn.

Sen är det bara att dubbelklicka på Broodwar.dmg när du vill spela.
Fungerar finfint för mig och jag spelar nästan varje dag.
Citera
2007-03-25, 20:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av johannordholm
- Sätt i Starcraft CDn, installera det.
- Sätt i Starcraft Broodwar CDn, installera det.
- Låt skivhanteraren göra en .dmg av Broodwar CDn.

Sen är det bara att dubbelklicka på Broodwar.dmg när du vill spela.
Fungerar finfint för mig och jag spelar nästan varje dag.

Eh.. Killen sa ju att han inte hade det på skivan, utan som en dmg på datorn.
Och det är från dmg han vill installera, utan att bränna ut det.
Citera
2007-03-25, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xami
Eh.. Killen sa ju att han inte hade det på skivan, utan som en dmg på datorn.
Och det är från dmg han vill installera, utan att bränna ut det.
Ja, bara ett steg mindre att göra i såna fall?
Det går nämligen utmärkt att installera från en skivavbild, eftersom det precis som namnet säger är en avbild av CDn. Om det Inte fungerar har man en trasig skivavbild, svårare än så är det inte. Sen får man inte glömma OS X patchen heller, eftersom original CDn kommer utan stöd för OS X.
Citera
2007-03-28, 16:23
Medlem
s1r1s avatar
Citat:
Det går nämligen utmärkt att installera från en skivavbild, eftersom det precis som namnet säger är en avbild av CDn. Om det Inte fungerar har man en trasig skivavbild, svårare än så är det inte. Sen får man inte glömma OS X patchen heller, eftersom original CDn kommer utan stöd för OS X.

ok då är det kanske en trasig skivavbild som jag laddade ner! nu när jag tänker efter så står det faktiskt "warning this disk image can be broken and can damage your mac. do you want to mount it anyway?" när jag dubbelclickar på den. det låter rimligt att det ska gå att installera från disk image. tack för era tips nu ska jag ladda ner en till disk image, med torrent denna gång så lär den vara hel. mvh
Citera
2007-03-28, 17:33
Bannlyst
Citat:

Jag vet att det går och att installera från en dmg..
Men du verkade ju inte ha läst hela första inlägget, om du gjort det så verkar du inte ha förstått det? Hade ju räckt med att du svarade direkt att den är trasig istället för att skriva en lista om hur man installerar och spelar det..
Citera
2007-04-02, 20:23
Medlem
s1r1s avatar
så enkelt var det. det var inga problem att installera från disk image, som någon sa. och det var inte heller Disk Utility som gjorde fel. däremot de starcraft .dmg som finns som torrents, är lite speciella och vill bli "mounted" i nero, inte finder. då dyker varje .dmg upp som 2 skivor, och det går alldeles utmärkt att spela Starcraft. OT stuck on level 7...hur flyttar man på psi emitter? Dropship plockar inte upp den.. OT
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in