Citat:
Ursprungligen postat av Nate Black
Har personligen inte prövat aXLE men antar att de är lika bra som vilken annan genomsnittlig tillverkare (MSI/Asus eller liknande) dock är XFX en utmärkt tillverkare, detta ser man på deras livstidsgaranti, dubbel sådan tillochmed, och support. De var verkligen trevliga att göra med. 640MB ska du nog ta om du kör upplösningar som är >1600x1200 för då kan du i vissa fall ha 3x prestanda jämfört med 320MB versionen har jag sett. Svårt att säga om framtida spel kommer att förlita sig på gigantiska texturer som kräver ännu mera G-RAM, men när du ändå kör låt oss säga Crysis@2560x1600 med maxad grafikkvalitet så lär ditt 8800GTS 640 ligga på 10 FPS, och ett 320MB på kanske 5 FPS.
Jo precis, jag läste någonstans att Crysis skulle ha enormt många texturer av någon anledning, minns dock inte varför. Själv hade jag ett 7800GT 256mb tidigare, testade wuake IV med högsta inställningar, hade helt stabil fps men det liksom hackade, ungefär som när ett onlinespel börjar lagga, det berodde på att grafikkortet hade för lite minne. Och 320mb vs 256mb är inte så stor skillnad. Man bör iaf ha 512mb på ett kort idag, så länge kortet i fråga kan utnyttja minnesmängden.