2007-03-23, 23:16
Medlem
Hej

Det är så att jag byte min dator låda här om dan men när ja skulle starta datan igen så gick det ej. Processor fläkten snurrar o cd romen funkar. Men de kommer ingen bild på skärmen och hdd funkar ej ...jag pröva hdd på en annan dator den funkar så de e inte problem på hddn.
Jag byte också nätaggregat men hjälpte inte heller någon som vet vad problemet kan vara?
tacksam för svar
Citera
2007-03-23, 23:22
Medlem
Zimlys avatar
Kolla nogrant om något glappar, Minnena, Processor, hdd mm....
Citera
2007-03-23, 23:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dia2
Hej

Det är så att jag byte min dator låda här om dan men när ja skulle starta datan igen så gick det ej. Processor fläkten snurrar o cd romen funkar. Men de kommer ingen bild på skärmen och hdd funkar ej ...jag pröva hdd på en annan dator den funkar så de e inte problem på hddn.
Jag byte också nätaggregat men hjälpte inte heller någon som vet vad problemet kan vara?
tacksam för svar
Det innebär att du okså bytte moderkortet? Kan du av misstag suttit en sladd fel i moderkortet? Eller kankse du har varit lite för hårdhänt med hårdisken iom att den inte funkade i din andra dator heller.. Men jag är ingen überexpert på hårdvara precis så kolla det som Zimly sa först och främst Mvh
Citera
2007-03-23, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pedrof
Det innebär att du okså bytte moderkortet? Kan du av misstag suttit en sladd fel i moderkortet? Eller kankse du har varit lite för hårdhänt med hårdisken iom att den inte funkade i din andra dator heller.. Mvh

Hej

nej jag har inte byt moderkort jag har bara byt från en låda till en annan....och jo hdd funkade på andra datorn så det är inte fel på hårddiksen....men kan det inte vara så att det är fel på moderkortet?
Citera
2007-03-23, 23:39
Bannlyst
Citat:
Hej

nej jag har inte byt moderkort jag har bara byt från en låda till en annan....och jo hdd funkade på andra datorn så det är inte fel på hårddiksen....men kan det inte vara så att det är fel på moderkortet?
Det kan det mycket väl vara.. om du har varit hårdhänt mot det så är det med säkerhet så..
Citera
2007-03-23, 23:40
Medlem
Citat:
Det kan det mycket väl vara.. om du har varit hårdhänt mot det så är det med säkerhet så..

nä men damsuga lite på dem olika delarna så de kanske förstörde lite
Citera
2007-03-23, 23:43
Bannlyst
Citat:
nä men damsuga lite på dem olika delarna så de kanske förstörde lite
jo det är troligt.. du säkert kan ha fått med dig ett batteri eller två när du dammsög moderkortet..
Citera
2007-03-23, 23:44
Medlem
Citat:
jo det är troligt.. du säkert kan ha fått med dig ett batteri eller två när du dammsög moderkortet..

ok så jag måste pröva med ett annat moderkort?
Citera
2007-03-23, 23:47
Bannlyst
Citat:
ok så jag måste pröva med ett annat moderkort?
Ja, gör det.. Men ta det försiktigt med det andra moderkortet bara du får betala några tusen för ett hyffsat moderkort..
Citera
2007-03-24, 11:12
Medlem
Zimlys avatar
Datorn är väldigt känslig mot statiskt elektrisitet, Det krävs inte mycket för att en krets på modekortet ska gå sönder....

Och jag råder dig att använda tryyck luft istället för damsugare.. Damsugaren kan allstra mycket elektrisitet....

//Zimly
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in