Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Hittade bakgrunden till "Keeling-bilden". Den kommer från den tredje IPCC-rapporten med deras "business-as-usual"-scenario där man räknar med att vi bara fortsätter att öka användningen av fossila bränslen med samma takt som nu och där det räknas med att reserverna är gigantiska.
Det är alltså en bild Keeling använt vid en föreläsning som han hämtat från IPCC, men dom är ju inte att lita på??
Så du menar att Keeling skulle ha hämtat en av sina egna bilder från någon annan? Det enda jag har sagt till dig om Keeling är att han inte stödjer den nuvarande iden om ett PK-tak på 600-900 ppm, utan hans modell producerar slutresultatet om ett takvärde på 1500-1600 ppm när all känd fossil bränsle förbränns och restprodukten Co2 hamnar i atmosfären. I övrigt är det ju rätt intressant att IPCC tidigare haft denna bild men nu har en reviderad åsikt om 600-900 ppm enligt dig?
Jag vet vem jag litar på, nämligen den som trots ekonomiska motgångar och idoga försök till kväsande av hans åsikt framhåller det som hans forskning under en hel livstid entydigt producerat som resultat om och om igen och som ärlig person inte försöker dölja detta för mänskligheten utan framhåller sanningen. En sådan person litar jag mer på än en politiskt korrekt kör sammansatt av ekonomiska intressen. Vem skulle du lita på?
Låt oss för skojs skull säga att vi finner mer olja räknat från efter då Keeling gick bort 2005, vad händer då med dina 600-900 ppm respektive med Keelings 1500-1600 ppm ?