• 1
  • 2
2007-03-25, 12:55
Medlem
yoous avatar
ReadyBoost?

Vad menas med ReadyBoost? Gör så att datorn går snabbare om man har mycket minne? Själv har jag 4 gig minne, skulle "readyboost" kunna förbättra något?
Citera
2007-03-25, 12:57
Medlem
k4r4t3k4n4k4ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoou
Vad menas med ReadyBoost? Gör så att datorn går snabbare om man har mycket minne? Själv har jag 4 gig minne, skulle "readyboost" kunna förbättra något?
Ja, sätt i minnet får du se. Du kan även högerklicka på enheten och välja egenskaper så hittar du inställningarna där.
Citera
2007-03-25, 15:59
Medlem
Citat:
Om du har 4 GB RAM lär du inte märka någon förbättring med ReadyBoost. Testa för all del, men vänta dig inga underverk.
Citera
2007-03-25, 16:07
Medlem
yoous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kezella
Om du har 4 GB RAM lär du inte märka någon förbättring med ReadyBoost. Testa för all del, men vänta dig inga underverk.
Var hittar man ReadyBoost?
Citera
2007-03-25, 16:17
Medlem
Citat:
Var hittar man ReadyBoost?
Om du stoppar in ett flashminne (USB) i datorn kan det, om Vista tycker att det uppfyller kraven på läs- och skrivhastighet, användas för att cacha systemets växlingsfil. Du får en fråga när du stoppar in USB-minnet om du vill använda det för ReadyBoost, förutsatt att det uppfyller kraven. Men med 4 GB RAM lär du som sagt inte märka någon förbättring med ReadyBoost.
Citera
2007-12-13, 07:35
Bannlyst
Vilket USB-minne rekommenderas?
Vet ni något snabbt som ni kan rekommendera?
Citera
2007-12-19, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av William Burroughs
Vilket USB-minne rekommenderas?
Vet ni något snabbt som ni kan rekommendera?

De flesta sandisk usb funkar utmärkt, men i princip bör alla usb som är relativt nya fungera.

Jag kör vista ultimate på en c2duo e6600 med 4gig ram och fläskigt gfxkort. När det gäller vanligt "arbete" med vista så märker jag ingen skillnad med / utan readyboost. Nu är det dock så att jag älskar att lira Bioshock och sedan jag började använda readyboost med ett 2gig usb så tycker jag mig märka bra mycket snabbare laddtider (efter att jag blivit slaktad av en splicer!) och smidigare spel generellt.

Readyboost är jättetufft och tål att testas!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in