2007-03-23, 00:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Vad sägs om det som står i reglerna under Kvalitet före kvantitet: "Flashback Forum ställer krav på kvalitet och läsvärde."?
Den aktuella tråden var inte mer än ett skämtsamt chattande som kanske hade nått tillräcklig nivå för att passa i Laidback, men eftersom den var i erotik och sexualitet låstes den. Jag ser inget som helst konstigt med det.

Citat:
KVALITET FRAMFÖR KVANTITET

Flashback Forum ställer krav på kvalitet och läsvärde. Medlemmar som motarbetar den fria debatten i forumet, genom att publicera inlägg med för låg kvalitet och bristande debattunderlag blir bannlysta. Förkortningen KFK står för "Kvalitet framför kvantitet".

Debattunderlag fanns ju onekligen eftersom den ändå va några sidor lång. Jag ser den regeln som ett sätt att få bort användare som bara postar en massa onödiga inlägg hela tiden. Inte om trådar som är okvalitativa. Eller hur ska den tolkas?
2007-03-23, 00:46
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztla
Jag ser den regeln som ett sätt att få bort användare som bara postar en massa onödiga inlägg hela tiden. Inte om trådar som är okvalitativa. Eller hur ska den tolkas?

Det är inte i första hand en regel som är gjord för att få bort användare (eftersom admin kan kicka vem han vill när han vill så är inte det något direkt problem) utan det är för att få ett bättre, och ja vad ni än tycker om det, seriösare forum. Därför är det naturlig att låsa trådar som inte håller måttet (vilket inte behöver vara spec högt alla gånger) på samma sätt som det är naturligt att sparka ut användare som inte tillför forumet något. Tyck vad du vill om det, det är du fri till att göra, men FB är ingen demokrati.
2007-03-23, 00:47
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firefly
2 - tråden flyttas till Laidback eller vad sjutton ni kallar den där "övrigt"-avdelningen så att den kan fortsätta leva.

Trådar flyttas inte till Laidback. Finns tråden i en annan avdelning än Laidback men har en karaktär och tramsighet som bara passar i Laidback så låses eller slängs tråden.
2007-03-23, 01:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Det är inte i första hand en regel som är gjord för att få bort användare (eftersom admin kan kicka vem han vill när han vill så är inte det något direkt problem) utan det är för att få ett bättre, och ja vad ni än tycker om det, seriösare forum. Därför är det naturlig att låsa trådar som inte håller måttet (vilket inte behöver vara spec högt alla gånger) på samma sätt som det är naturligt att sparka ut användare som inte tillför forumet något. Tyck vad du vill om det, det är du fri till att göra, men FB är ingen demokrati.
Jag tycker snarare att det verkar som om det ska vara så politiskt korrekt som möjligt. Tråden va helt klart läsvärd, över 19000 visningar hade den. Man kan väl få skämta om saker? Eller om man inte får det, sätt en regel emot det.
2007-03-23, 01:08
Medlem
LadyTieras avatar
Såja då låser vi denna pga att användaren inte kunde vänta och lösa detta i pm.

Som moderator i det delforumet står jag bakom Snövits agerande till 100%.

Låst.

Moderator
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in