Citat:
Ursprungligen postat av bonnlurk
Processerna verkar fungera bra. I enhetshanteraren så hittar jag 3 st IDE styrenheter. 1an så finns ingen master drive o ingen slave drive på varken första eller sekundära channelen. På 2an, som heter likadant som 1an "nvidia nforce 4 ADMA controller", så finns det en master drive på primary, men ingen slave. Secondary är det likadant på, en master men ingen slave.
På 3an så är det mina Dvd rom grejer som står, så antar att dem inte är intressanta. Några teorier om detta

?
Edit: hittade ingen avancerat flik. Ska även tilläga att min ena hårddisk(slave tror jag) inte är "inkopplad" dvs att den inte finns på den här datorn eller så. Hur gör jag för att datorn ska hitta den ?
Mvh bonnlurk
Ah, att de inte hittar nåt där det inte finns nåt inkopplat är ju i sin ordning i alla fall. Men på de som finns, se till att de står i "DMA om tillgänligt" eller nåt sånt. "DMA if available" heter det i engelska XP iaf
Fliken kanske heter nåt annat än just "avancerat" då. Som sagt, vet inte exakt vad grejerna heter i svenska XP. Men du tycks ju ha hittat rätt flik i alla fall.
Hmm, har du testat att plugga ur den där hårddisken, den du kopplat in men datorn inte hittar alltså, och se om det hjälper?
Gör det, och passa på att kolla så du jumprat den rätt när du ändå håller på. Visar det sig att du jumprat båda drivarna som master eller nåt sånt så lär det nog vara det som är problemet.