Om jag sväljer en stålkula, lagom stor, den ska vara ohyggligt magnetisk. Sedan tar man en sjukligt stor magnet och för mot magsäcken, eller närområde. Borde inte kulan dras ut genom magsäcken? hur stor magnet måste användas? krävs det någon speciel form utav kula? (ej stenkula) Eller kommer kulan som sväljs vara för liten?
Jag är mycket angelägen om att veta detta, jag tycker att tanken om att det blir hål inifrån magsäcken är tilltalande. Mycket spännande ämne.
Finns något som heter naturligt urval. Om en unge är så dum att han sväljer en magnet, vet att detta är fel och berättar för sin mamma om det - och sedan går ut och sväljer en till magnet... ja... vafan skall man säga?
Finns något som heter naturligt urval. Om en unge är så dum att han sväljer en magnet, vet att detta är fel och berättar för sin mamma om det - och sedan går ut och sväljer en till magnet... ja... vafan skall man säga?
å följden av detta blir väl som vanligt att dom förbjuder leksaker med magneter att säljas
Ungen är inte smartare är förädrarna.
Citat:
Ursprungligen postat av Expressen
Tror man att barnet har svalt flera magneter ska man åka in till sjukhus direkt, säger Gunnar Arbman.
Om det är i biologisk sammanhang är det definitivt fel, vilket jag tvivlar på att det handlar om.
Menar du i fysisk mening? Jag förstår fortfarande inte vad innebörden av detta skulle vara i det sammanhanget..
En fyraåring kan inte tänka så mycket, så oavsett om man vore Einstein eller mongolid så skulle man nog kunna svälja magneter iaf. Problemet ligger hos mamman, att hon bara ignorerade det hela.