2007-03-22, 14:21
Medlem
Dalailamas avatar
Tjena!

jag skall ha ett muntligt förhör i matematik C. Tycker det är så skumt, jag har fått mail om att det skall pågå en timme vilket låter så jävla mycket. det ska alltså ske över telefon. nån som har några erfarenheter?
Citera
2007-03-22, 18:22
Medlem
W.Hallonsafts avatar
Muntligt förhör i matte? Via telefon? Låter minst sagt underligt. Förhör ska väl ändå ske på lektionstid, vad jag vet. Prata med läraren och fråga vad det är för skumt han/hon hittat på.
Citera
2007-03-22, 18:52
Medlem
Dalailamas avatar
.

jag läser på distans så det är inte så konstigt..

men jag är jävligt orolig. känner mig inte vidare förberedd....
Citera
2007-03-22, 20:39
Medlem
Quantilhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalailama
Tjena!

jag skall ha ett muntligt förhör i matematik C. Tycker det är så skumt, jag har fått mail om att det skall pågå en timme vilket låter så jävla mycket. det ska alltså ske över telefon. nån som har några erfarenheter?

Jag har haft muntliga tentor i vektoranalys och liknande. Det var rätt annorlunda jämfört med skriftliga. Fokus brukar ligga på förståelse och att kunna beskriva hur saker hänger ihop, det är inte frågan om någon form av huvudräkning.
Kan tänka mig att frågor som "beskriv vad en integral är", "förklara vad derivatan är bra till" och liknande.
Citera
2007-03-22, 20:57
Medlem
Swibbans avatar
Med tanke på att man sitter 3-4h med ett vanligt prov så tycker jag en timme låter som ett kort litet förhör.
Citera
2007-03-22, 21:03
Medlem
enikOs avatar
Är väl bara att sitta med wikipedia, google och matteboken redo så ska det nog gå bra.
Citera
2007-03-22, 21:24
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enikO
Är väl bara att sitta med wikipedia, google och matteboken redo så ska det nog gå bra.

Med dagens miniräknare och mobiltelefoner så gör väl alla studenter det, vare sig dom sitter vid skrivbänken eller myglar inne på toaletten ?!?

Raderar/resetar gymnasielärarna miniräknare numera ? Dom gjorde det på min tid, början av 1990. Populärt var då istället att med microtext skriva in fusk i periodiska systemet i formelsamlingen (MaFyKe, TeFyMa eller vad den nu hette).
Citera
2007-03-22, 21:28
Medlem
evolutes avatar
Jag hade muntlig tentamen i abstrakt algebra. Då frågade läraren mest om bevis och definitioner. Man förklarade olika begrepp och skissade bevis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in