Citat:
Ursprungligen postat av rauger
Mjo det är lite billigare men finns ingen anledning att vara kvar eftersom jag inte har rätt till a-kassa ändå.
Kassamannen: Jag skickade brevet i fredags, så det kan mycket väl vara så att det inte hunnit registrerats än. Försöker in i det sista undvika att ringa eftersom det alltid är sån jävla kötid och de kopplar en hela tiden fram och tillbaka så får man vänta ännu längre

Utan att ens jobba på Kommunal så vågar jag nästan lova att du inte fått beslut om du skickade det i fredags
Så länge det kommer fram till kassan senast 31 januari så är detta sista månaden du behöver betala, även om beslutet tas i februari. Vet att det kan vara rätt långa kötider till vissa kassor och kanske är lite extra om det är många som blivit arbetslösa efter årsskiftet och nu söker ersättning, testa skicka ett mejl bara för att få bekräftelse att den kommit fram.
Vis av erfarenhet vet jag att medlemmar vackert fått pröjsa en extra månad då det inte kommit fram och medlemmen trott detta och fått begära utträde en gång till månaden efter.