2007-03-22, 21:11
va schysst då kan man använda en vanlig irc-klient va?
Citera
2007-03-22, 23:06
Medlem
FreeWilhelmFrees avatar
Ni ska väl ha typ en Java-klient integrerad ungefär som paranormal.se har? Eller måste man ladda ner ett externt program?
Citera
2007-03-22, 23:33
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eggshells
va schysst då kan man använda en vanlig irc-klient va?
Japp det kan man

Citat:
Ursprungligen postat av FreeWilhelmFree
Ni ska väl ha typ en Java-klient integrerad ungefär som paranormal.se har? Eller måste man ladda ner ett externt program?
Skulle tro att det blir så, inte alla som kör tex mirc.
Citera
2007-03-23, 12:30
Medlem
pinkapes avatar
men... hallå, varför stänga ner chatten innan den nya öppnar? ...

Chatten som var soppas inaktiv och opopulär tog väl knappast någon belastning på servrar osv, så förstår inte varför stänga den gamla innan den nya är uppe?...
Tycker också ni borde läggan en vidarbefodring till "Chatten är stängd bla bla bla" på "CHATT" länkarna!..

<--- Saknar chatten och dess stammisar jättemycket

tjackskada; läste topic och svarade utan att läsa tråden... Men det hade inte varit så krångligt att lägga chatten på en annan server sålänge.. Men när räknar ni med att den nya "chatten" ska vara i bruk?
jag tycker också att om ni kör irc serv så får ni köra en javabaserad chattklient så vi pundare slipper sitta som tjackade björnar i 5 timmar för att äns hitta och ladda ner en irc klient.

Nackdelarna med IRC nätverk är.
alla tusentals diverse klienter
för anonymt, jag vill kunna kolla upp personens inlägg osv.
bansen är värdelösa eftersom personens konto inte är kopplat tilll chatten så kan han beroende på isp stänga av modemet i 15 minuter sedan är bannen väck.. (Går säkert att koppla fb konton med mic) Men 'är det värt besväret?..
Håller med om att gamla chatten hade lite skavanker och dylikt. Men istället för att fixa bristerna så byter ni hela systemet... Det var ändå inte så värst mycket folk där vil,ket var skönt...

*Kramar flashback-chatt familjen*
Citera
2007-03-23, 12:39
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinkape
men... hallå, varför stänga ner chatten innan den nya öppnar? ...

Citat:
Ursprungligen postat av admin
Därför kommer vi behöva konfigurera om servern som idag används till chatten.

Citera
2007-03-23, 12:46
Medlem
pinkapes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss

Citat:
Ursprungligen postat av Pinkape
tjackskada; läste topic och svarade utan att läsa tråden... Men det hade inte varit så krångligt att lägga chatten på en annan server sålänge.. Men när räknar ni med att den nya "chatten" ska vara i bruk?

fastnade o skrev en hel historie när jag skulle ändra felet
Citera
2007-03-23, 13:18
Bannlyst
Citat:
Nackdelarna med IRC nätverk är.
alla tusentals diverse klienter
Det finns javaklienter som kan finnas på sidan så ifall man inte kan så mycket om IRC kan man fortfarande chatta vidare som vanligt.
Citat:
för anonymt, jag vill kunna kolla upp personens inlägg osv.
Ifall du kopplar varje konto på Flashback till ett konto på IRC-servern så kan du fortfarande kolla upp inlägg.
Citat:
bansen är värdelösa eftersom personens konto inte är kopplat tilll chatten så kan han beroende på isp stänga av modemet i 15 minuter sedan är bannen väck.. (Går säkert att koppla fb konton med mic) Men 'är det värt besväret?..
Ifall man gör som jag sa tidigare så kan man banna användaren både på sidan och IRC-servern så blir det inga problem.

Detta förutser jag att de som håller på med IRC-servern har tänkt på eftersom de ändå har tänkt att ha en egen server och inte bara några chattrum på någon annans. Bästa lösningen på det hela är jag övertygad om att det är iaf.
Citera
2007-03-23, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Vi planerar en egen IRC-server, inte en egen IRC-kanal.

#flashback = IRC-kanal

irc.flashback.info = IRC-server
Vilka kanaler kommer att finnas?

Kommer uppdelning av kanaler ske genom de olika forumsdelarna?
Om så är fallet kommer underforumen också få egna kanaler?
Citera
2007-03-23, 18:23
Bannlyst
Citat:
varför??!?!.. Vaaaarför?. sitter här skev som ett troll utansällskap, saknar folket i chatten
Ja, det vill jag tro:

Citat:
Ursprungligen postat av DrMaZz 2007-03-20
Chatten använder väl högst fem personer, som antagligen diskuterar droger trots att det är förbjudet. (Just nu är pinkape, DrakensMutation, BurnedBRain, Mourn och PSYCHONAUT inne där, varav samtliga är flitiga postare i drogforumen. Förutom DrakensMutation, som inte skrivit något alls. Å andra sidan är klockan 03.37 på natten, vilket till viss del förklarar klientelet...)
Citera
2007-03-23, 19:28
Medlem
Oohh.. Fan, taskigt att ha chatten stängd!
Vill ju chattra.. tjöta o tjöta... Hur går det med Irc`n föresten??
Citera
2007-03-23, 19:47
Medlem
Chigarans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wrench
Oohh.. Fan, taskigt att ha chatten stängd!
Vill ju chattra.. tjöta o tjöta... Hur går det med Irc`n föresten??

Finns redan två mer eller mindre Flashback-inriktade irc-kanaler
#flashback.info
#backflashradio

båda på Quakenet
Citera
2007-03-23, 22:18
Medlem
Gabriel Knights avatar
När kommer den nya irc-chatten igång nu då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in