• 1
  • 2
2007-03-21, 14:21
Medlem
slippys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pennypecker
okidoki ...

Börjar få lite bättre koll men skulle vara glad över lite mer input från er som har liknande konfigurationer.

Kan man generellt säga att det är väldigt svårt att hacka ett hemnät om man inte sitter i nätet?! Och att XP prof. hjälper till med begränsingarna INOM ett nät (med behörigheter osv). Isf borde det egentligen inte spela någon roll för min del iom att min dator och xboxen är mitt nät. Det är inte precis så att jag vill dölja något för min box ...

Det som buggar mig är att jag inte vill skylta med en mapp med massa musik och film samt riskera att den modifieras. Det är inte så att jag är rädd för att någon ska hacka mig och sno mina hemliga dokument och stadshemligheter.

/P

Du kan dölja din share genom att döpa den till "share$"
Citera
2007-03-24, 18:19
Medlem
Jepp, det funkar!

Testade att sätta behörigheter i Felsäkert med då strular det med boxen sen.

med $ efter så syns ivf inte sharen. Dock skulle jag vilja veta om jag är mer sårbar med en utdelad mapp än utan en utdelad mapp. Och om folk utanför mitt LAN kan se att jag delar ut mappar. Nu borde väl inte mappen synas ändå med ett $ efter ...
Citera
2007-03-26, 11:24
Medlem
Ingen som är bra på sådant?

Alltså det jag vill veta är:

1) Om man delar ut en mapp på din dator, är man mer sårbar för attacker?
2) Kan vem som helst se att man delar ut mappen (utanför ens LAN)? (om man inte använder $ alltså).

Mer eller mindre en förkklaring till hur rasket fungerar alltså

/P
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här