2007-03-20, 19:08
Medlem
sders avatar
Tjenare, har ett litet problem.

Ska hjlpa farsan att installera in en ny arbetsstation p hans lilla fretag.
Inte jag som installerade det befintliga datorerna. Detta gjordes av dett gng "dator-killar"

Problemet r att, p de andra datorerna loggar man in p datorerna, o d kopplar datorn p ngot stt upp sig mot servern, och fixar s att mail osv. plus personliga instllingar kommer p datorn. (som jag frsttt det).

Servern kr Win 2003 server.

Litet luddigt. Hoppas ngon frstr vad jag r ute efter. Stll grna frgor och be mig utveckla, vet inte riktigt hur jag ska beskriva det.

Tacksam fr svar!

Frgan r allts, vilka instllningar som ska gras p den nya datorn, s att detta fungerar p denna ocks. Det kan vl inte vara s, att jag ska skapa nya konton p den nya datorn med samma namn p de andra osv. eller?...

Mvh!
Citera
2007-03-21, 00:18
Medlem
Licorices avatar
Du kan ju kolla hur de andra datorerna r konfigurerade att logga in mot servern. Borde du ltt se om du bara startar upp en av dem och spanar p inloggnings rutan.. S ser du om de gr mot ett ad eller direkt mot servern..
Jag antar att han har ett konto p servern redan s om han vet namnet p servern s kanske det gr att i inloggningsrutan skriva anvndarnamn\servernamn och sen fylla i lsenordet och logga in.. Har han d konto s borde han f profilen ner tryck p datorn igen.. om den str instlld p roaming..

Fr hoppas det hjlper lite iaf..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in