• 1
  • 2
2007-03-19, 18:07
Medlem
Fun_Universitys avatar
En sak som kanske kan vara till hjälp är att när jag partitionerar hårdisken så blir det 8 mb över som som jag inte kan ha i partitionen, (kan partionera de 8 mb i en egen partition, men inte in i någon annan) så förutom de 8 mb som windows reserverar, så har jag 8 mb till som är opartitionerat (eller så kan juag partitionera dem om jag vill)

Väldigt mysko, vet ej vad de 8 mb är till för.
Citera
2007-03-23, 05:45
Medlem
Fun_Universitys avatar
Problem löst, formaterade om hela skiten i frustration. Troligtvis något problem med MBR då jag sett andra med samma problem på Ubuntu forumet, men ingen har svarat dem.
Citera
2007-03-23, 11:52
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fun_University
Problem löst, formaterade om hela skiten i frustration. Troligtvis något problem med MBR då jag sett andra med samma problem på Ubuntu forumet, men ingen har svarat dem.

Problemet är nog att du lagt in GRUB i MBR och att det är det som orsakar problemet i och med att Windows inte klarade av den.

Din dator kan säkert boota från USB också. Det står i regel i bios-setupen om man kan välja USB som boot-enhet. Om isåfall, så kan du t.ex formattera ett USB-minne med lämpligt operativsystem att använda vid problem. USB-minnen är billiga så du kan även skapa windows-installationsdisk och lägga in en hel XP-installation på dem och installera från dem..

Har själv en bootbar USB-minne med en liten linux på att använda vid behov.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in