2007-03-18, 13:59
Medlem
Nemesis1s avatar
För mig är FB ett kunskapsarkiv... Eller rättare sagt så var FB ett kunskapsakriv innan sökfunktionen slutade fungera...

Precis som ni andra hatar jag då forumets server trilskas p.g.a. överbelastning, men vad sägs om att göra en kompromiss som både ger en ordentlig sökfunktion en server som klarar trycket??

Man kunde ha en sökfunktion som finkammar arkivet totalt, men som bara kunde användas en gång i timmen... På så sätt skulle man kunna komma åt vad vill om man verkligen behöver, men om det bara gällde något mindre viktigt kunde man använda en annan sökfunktion som t.ex. söker igenom inlägg från den senaste månaden...

Vad tror ni om denna idé??
Citera
2007-03-18, 14:18
Medlem
toMishs avatar
Det låter absolut som en bra idé, om det går att ordna vill säga. Personligen använder jag dock inte den trasiga funktioner, utan använder mig av google istället.
Vill man hitta om information om t ex andra världskriget, skriver man bara
["andra världskriget" site:flashback.info] i sökfältet (utan klamrarna).
Citera
2007-03-18, 15:30
Medlem
Sökfunktionen har väl inte gjorts dålig för att folk ska sluta söka och överbelasta forumet?

Skulle tro att det är någonting tekniskt som inte spelar någon roll beroende på om forumet överbelastas.
Citera
2007-03-18, 15:33
Medlem
Diablos avatar
Jag skulle vilja ha en sökhjälp, där man kan läsa lite hur man gör för att söka på olika sätt.

Exempelvis om man ska söka på flera ord, om man ska sätta ett + mellan orden eller ett mellanslag.

Många gånger när man söker så får man inga bra träffar, pga man inte vet hur man ska söka på ett effektivt sätt. Det kanske bara gäller mig
Citera
2007-03-18, 15:35
Medlem
GlittrigaGullans avatar
Att göra en alternativ lösning känns som att det bara skulle försena det arbete som nu pågår med den nya sökfunktionen ytterligare.
Citera
2007-03-18, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlittrigaGullan
Att göra en alternativ lösning känns som att det bara skulle försena det arbete som nu pågår med den nya sökfunktionen ytterligare.
Va?

Det root arbetar med nu är väl den kommande uppdateringen av forumet?
Citera
2007-03-18, 15:49
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diablo
Många gånger när man söker så får man inga bra träffar, pga man inte vet hur man ska söka på ett effektivt sätt. Det kanske bara gäller mig
Nä, det stör även mig väldigt mycket...
Citera
2007-03-19, 08:19
Medlem
ABBORREs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diablo
Jag skulle vilja ha en sökhjälp, där man kan läsa lite hur man gör för att söka på olika sätt.

Exempelvis om man ska söka på flera ord, om man ska sätta ett + mellan orden eller ett mellanslag.

Men vi har ju............
http://www.flashback.org/showthread.php?t=408481

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in