2007-03-17, 18:43
Medlem
För att slippa alla trådar av typen "varför funkar inte funktionen x längre", "vart tog x vägen" och så vidare, varför inte starta ett "Senaste nytt"-underforum i Flashback? Feedback, Varningar och Senaste nytt. Förslagsvis ett låst forum som bara admin och moderatorer kan posta i, och när det sker en förändring så lägger någon bara in en kort notis om det, till exempel:

"För att göra forumet snabbare har vi tagit bort funktionen som visar hur många som besöker ett visst forum."

Snabbt och enkelt, och förhoppningsvis slipper ni en massa trådar som måste låsas.

(nej, FAQ-tråden är inte tillräcklig)
Citera
2007-03-18, 13:35
Medlem
johnny_viciouss avatar
Jag gillar idén men tror inte att moderatorerna har den insikten som krävs för att agera sändebud i sådana frågor. Dock tror jag det skulle vara av nytta om admin eller de som har hand om systemet hade tid och lust att göra detta. Frågan är iof om det behövs ett helt underforum för det, tror att trådar om förändringar får lika stor uppmärksamhet i flashback som någon annanstans.
Citera
2007-03-19, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Jag gillar idén men tror inte att moderatorerna har den insikten som krävs för att agera sändebud i sådana frågor. Dock tror jag det skulle vara av nytta om admin eller de som har hand om systemet hade tid och lust att göra detta. Frågan är iof om det behövs ett helt underforum för det, tror att trådar om förändringar får lika stor uppmärksamhet i flashback som någon annanstans.
Men då har vi tvår problem:

1. Om tråden inte görs sticky så försvinner den snart och folk ser den inte.

2. Om den görs sticky så läser man den inte ändå - i alla fall inte jag, jag lägger aldrig märke till Sticky-rådar.

Ett helt underforum är lättare, för det är ju inte SÅ ofta som det sker förändringar som måste meddelas, så det lär ju dröja några månader innan de första trådarna börjar försvinna från forumets förstasida.
Citera
2007-03-19, 23:07
Medlem
ulvenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caine777
Men då har vi tvår problem:

1. Om tråden inte görs sticky så försvinner den snart och folk ser den inte.

2. Om den görs sticky så läser man den inte ändå - i alla fall inte jag, jag lägger aldrig märke till Sticky-rådar.

Ett helt underforum är lättare, för det är ju inte SÅ ofta som det sker förändringar som måste meddelas, så det lär ju dröja några månader innan de första trådarna börjar försvinna från forumets förstasida.

Faktum är att jag tycker att Caine777 har en poäng här, det skulle faktiskt underlätta och vi skulle slippa se alla dessa nya trådar som iofs raskt låses av moderatorer.
Bra för alla enligt mig.
Citera
2007-03-19, 23:31
Moderator
tobess avatar
Tja, idén är väl inte helt dum. Däremot tror jag inte det gör så att folk slutar posta trådar likt förbannat. Är ju bara att se på hur det varit ikväll då det postats ett flertal trådar om samma sak trots att det fanns en tråd längst upp i listan och en announcement om saken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in