2007-03-18, 10:03
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandrax
Jodå! Söndagar är oxy dagar,har varit det i flera år,då blir tolerans ökningen nästan obefintlig. Till vardags varierar jag mellan benzo och sprit,allt för att hålla tolerans nivån nere, det är dos ökning som är boven i dramat,och förstör drogernas fina egenskaper.
Absolut, kan inte annat än att hålla med allt vad du säger!

En sorglig sak är att det inte alltid behöver vara tolerans som leder till dosökning, utan även dosökning som leder till tolerans... Många, framför allt unga, knarkare tror jag av grupptryck tar högre doser än de behöver, eftersom det tyvärr finns en massa skryt om hur mycket man "tål" i knarkkulturen... =/
Citera
2007-03-18, 11:25
Medlem
camejos avatar
Har du haft din subfria fredag än då nemesis?
Citera
2007-03-18, 11:29
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camejo
Har du haft din subfria fredag än då nemesis?
Jepp, det har jag! Det som jag kommit fram till under den helgen var "borta bra, men hemma bäst"... Det går fint att vara utan Subutex (slutade dessutom helt rökfri från både tobak och cb under tiden jag var subfri), men det känns ändå väldigt onödigt att missunna sig själv sin drog i onödan... Subutex är som mitt L'Oreal... "För det är jag värd!"
Citera
2007-03-18, 12:21
Medlem
camejos avatar
Jag gillade orsaken till varför du skulle ha en subfri fredag; för att bevisa för mor att du inte har problem med droger, eller något liknande

Hon måste vara mäkta stolt över dig nu eller? :]
Citera
2007-03-18, 13:35
Medlem
Jag tar ju inte Subutex vanligtvis men jag är tyvärr sån att om jag har piller hemma så käkar jag upp dem. Kan inte låta bli, oavsett veckodag. Lyckades hålla mig ifrån kodeinet ett tag och bara ta ibland så med tillräcklig karaktär KAN jag sluta, det vet jag. Men nu är jag back on track, mest på kodein men även lite på benso (det senare i medicinskt syfte, faktiskt).
Jag är en typisk missbrukspersonlighet - men jag tvivlar INTE på att det finns dem som kan bruka droger på ett sansat sätt och bara ta något en gång i veckan hela livet.
Citera
2007-03-18, 13:42
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camejo
Jag gillade orsaken till varför du skulle ha en subfri fredag; för att bevisa för mor att du inte har problem med droger, eller något liknande

Hon måste vara mäkta stolt över dig nu eller? :]
Jadå, det tror jag nog hon är... Fast jag råkade supa mig så full att jag fick bäras hem under min subfria fredag, vilket hon blev lite orolig över... Antar att hon nu känner sig trygg i att jag gått tillbaka till mitt rätta element igen... =)
Citera
2007-03-18, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marilyn
Jag tar ju inte Subutex vanligtvis men jag är tyvärr sån att om jag har piller hemma så käkar jag upp dem. Kan inte låta bli, oavsett veckodag. Lyckades hålla mig ifrån kodeinet ett tag och bara ta ibland så med tillräcklig karaktär KAN jag sluta, det vet jag. Men nu är jag back on track, mest på kodein men även lite på benso (det senare i medicinskt syfte, faktiskt).
Jag är en typisk missbrukspersonlighet - men jag tvivlar INTE på att det finns dem som kan bruka droger på ett sansat sätt och bara ta något en gång i veckan hela livet.

jag är likadan . Finns det piller .pulver eller pipa hemma så går det åt oavsätt vilken veckodag det är .
Sån är jag .

Mvh
Citera
2007-03-18, 15:33
Medlem
A-Dmps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Ok, kul med någon som sitter i samma båt! Hur länge har du hållit på med opioider??

Tycker nästan alla som börjar försäkrar en om att de inte skall fastna, men sen går de och gör det ändå, p.g.a. en massa "undantag", lögner inför dem själva, förnekelse av allt missbruk, etc... De blir ofta helt hjärntvättade under den nyförälskade smekmånaden med opioiderna... Men jaja, själv har jag nu följt mina fredags ritualer i ett år nu, och är still going strong... Stå på dig du också! Regeln säger att alla fastnar förr eller senare, men regler är till för att brytas!

Jag tog min första dos kodein för ett år sedan, men tjacket har jag hållit på längre med, tog första gången för fem år sedan och har tagit regelbundet i två år. Tycker inte det är några problem att spara sig till helgerna. Bara att knarka med folk som jobbar och dricker och så.
Citera
2007-03-18, 15:35
Medlem
A-Dmps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I Savant
Fan va ledsen jag blir. Mina pengar går till ditt tjack. Jippi.

Ja, ägd. Superägd. Du kan tänka på det imorgon när väckarklockan ringer, tänka att eftersom jag har Sub och röka kvar kommer jag sitta uppe till fem imorgon bitti och bara vara bäst i världen, och det är DU som betalar kalaset. DINA skattepengar gör mig lycklig.

Tack kanske man ska säga?
Citera
2007-03-18, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A-Dmp
Ja, ägd. Superägd. Du kan tänka på det imorgon när väckarklockan ringer, tänka att eftersom jag har Sub och röka kvar kommer jag sitta uppe till fem imorgon bitti och bara vara bäst i världen, och det är DU som betalar kalaset. DINA skattepengar gör mig lycklig.

Tack kanske man ska säga?

AZHOLE!

OnT: Jag freebasar morötter endast EN gång i veckan. Håller mig på mattan än så länge
Citera
2007-03-18, 19:17
Medlem
Nemesis1s avatar
Äsch, varför skulle A-Dmp vara någon skitstövel?? Alltid då han köper något så går ju en stor del av pengarna till MOMS... Och tycker ni inte dessa pengar räcker så får ni väl ge honom mer pengar, så han kan köpa mer och betala mer MOMS...
Citera
2007-03-18, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Äsch, varför skulle A-Dmp vara någon skitstövel?? Alltid då han köper något så går ju en stor del av pengarna till MOMS... Och tycker ni inte dessa pengar räcker så får ni väl ge honom mer pengar, så han kan köpa mer och betala mer MOMS...

Tror inte tjackkranen tar ut någon MOMS för varorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in