2007-03-17, 15:34
Medlem
Flytande_argots avatar
Någon som vet en bra produkt för att kunna dra kablar ovanpå golvlisten? Borde väl finnas några plastrännor eller liknande? Några förslag/erfarenheter?
Citera
2007-03-17, 15:43
Medlem
the_demons avatar
Hitta dessa på kjell och company.
Det blir ju absolut snyggare att dra kablar igenom en kabelränna än att ha de liggandes bara. Dessutom är det lättare att städa med kablarna liggandes i där.

http://www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx?item=37503&path=8230000,878 0000
Citera
2007-03-17, 15:46
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the_demon
Hitta dessa på kjell och company.
Det blir ju absolut snyggare att dra kablar igenom en kabelränna än att ha de liggandes bara. Dessutom är det lättare att städa med kablarna liggandes i där.

http://www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx?item=37503&path=8230000,878 0000

Perfekt! Precis vad jag var ute efter och en Kjell-butik har jag precis bakom hörnet! Tackar...
Citera
2007-03-17, 16:02
Medlem
the_demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Perfekt! Precis vad jag var ute efter och en Kjell-butik har jag precis bakom hörnet! Tackar...
gött.. nemas problemas
Citera
2007-03-17, 16:46
Medlem
JGGs avatar
nu funkade inte den länken för mig. Men kan berätta att jag köpte kabelrännor hos ÖB, jätte billiga. Det dåliga är att dom sitter relativt dåligt och om man beslutar att ta bort rännen så följer en del av tapeten med
Citera
2007-03-18, 07:34
Medlem
slaskbaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JGG
nu funkade inte den länken för mig. Men kan berätta att jag köpte kabelrännor hos ÖB, jätte billiga. Det dåliga är att dom sitter relativt dåligt och om man beslutar att ta bort rännen så följer en del av tapeten med
Det är därför man aldrig klistrar upp kabelkanaler.
Plugg och skruv är dina vänner!

Leta annars upp närmaste Bauhaus eller elgrossist, typ Ahlsell, Elekstroskandia, Storel.
De har många olika varianter.
Citera
2010-06-19, 15:27
Medlem
Antingen kan du ju köpa kabellist eller klammra ovanför listen.
Citera
2010-09-07, 14:31
Medlem
Camakas avatar
De på Kjell var rätt dyra, jag köpte mina på ett tyskt byggvaruhus, och de kostar 19 kr för 2 meter, med för borrade hål för skruv, sedan köpte jag skruv i lösvikt för 6 kronor. Behöver inga plugg i en gipsvägg för dessa enkla bestyr.
Citera
2010-09-07, 14:32
Medlem
Camakas avatar
Men lol såg att tråden var 3 år gammal nu haha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in