2007-03-16, 20:27
Medlem
Kalleos avatar
Tjenare!

Själv är jag nu inne på flyttplaner då jag fortfarande bor hemma hos päronen. Men.. Vart flyttade ni när ni flyttade hemifrån? Hur fick ni tag på lägenheten (alt något annat)?

Berätta!
Citera
2007-03-16, 20:35
Medlem
Cock_Sparrers avatar
ringde hyresvärden fick vänta 2 veckor sen ringde han tillbaka och hade en en ledig 2a. Så det var bara packa sin väska och flytta.
Citera
2007-03-16, 21:39
Medlem
maxpowers avatar
Mitt första boende var som inneboende i en trea i Uppsala (började plugga). Jag kollade runt på internet efter bostadsannonser, ringde lägenhetsinnehavaren och fick rummet. Att jag sen bara stannade i några månader är en annan historia.

/MaxP
Citera
2007-03-16, 22:28
Medlem
spoons avatar
Flyttade själv när jag var 15 hemifrån. Såg en annons i Lokaltidningen.
Värsta var att flytta tillbaka hem till föräldrarna när jag var 19...
Citera
2007-03-17, 00:44
Medlem
Goza10s avatar
Tjenare själv!

Det låter som om att själva flytten till eget är "viktigare" än något annat. Dvs jobb eller skola styr inte osv. Då är Cock:s råd mycket bra tycker jag (som har jobbet en del med att dela ut lägenheter). Kolla med päronens hyresvärd, hon/han kanske har fastigheter på lite olika håll så du inte måste gå hem o käka varje middag
Fö är förstaboendet ett välkänt problem då alla hyresvärdar är rädda för "festliga" + - 20 åringar, men som sagt har du redan ett bra "förhållande" med nuvarande värd är det det bästa tipset. Sedan kan du ordna med referenser från densamme om du flyttar vidare.
Om inte är det nuvarande situation som styr. Dvs har du jobb alt ser hyfsat ok ut (menar klädsel, normal styrsel av lemmar, tal osv) så kan det ju gå bra ändå.

Lycka till iaf!
Citera
2007-03-17, 05:59
Medlem
cavalls avatar
stod i bostadskö i 6 månader innan jag fick min första lägenhet, en 2:a i Traneberg i Stockholm.
Citera
2007-03-17, 06:23
Medlem
Mr_Crowleys avatar
Farsan satt i styrelsen för det kommunala bostadsbolaget så med honom som referens var det inga problem att få en lägenhet. Var dock tvungen att stå i kö som alla andra innan jag fick tag på en trevlig etta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in