2007-03-22, 17:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Curt Hson
Ligger kanske nåt i det. Första gången jag var i Helsingfors slog det mig att man inte såg några fyllon. De verkade ha skickat allihop till Stockholm.

Har även hört att man i Finland brukar ge alkisar en båtbiljett till Sverige. Ganska fult gjort av finnarna, men Sverige får skylla sig själva när dom ger pengar till värdelöst folk.
Citera
2007-03-22, 17:31
Medlem
Dangerous_Minds avatar
Citat:
Första gången jag var i Helsingfors slog det mig att man inte såg några fyllon.

Detta kan också bero på att det i vårt östra grannland rent allmänt är lite mer ordning och reda. Ett föredömligt land som jag ser det.
Citera
2007-03-22, 17:41
Medlem
Calico Jacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wawa
Håll käften säger jag bara!!! Det finns inget värre än folk som svarar för en hel massa! Lägg ner det ointeligenta beteendet. Sen att du är Okunnig och Förvirrad det är en helt annan sak, men då ska du också skiva "JAG".

Förlåt för OT, men man måste ju säga till om nån talar "för" mig som är skandinav.

Håll käften? Jaha? Vad säger dig att jag är skandinav?

Ni är insnöade, och så är det.

Citat:
Ursprungligen postat av _Mika_
Att påstå att alla, eller ens dom flesta finnar är alkisar är ju rent dravel. Här har du lite statistik och en länk.

Fullt sysselsatta personer (20-64 år) efter land:

Svenskar..............73%
Tyskar................64%
Finnar................63% *
Norrmän...............62%
Danskar...............60%

Somalia...............7%
Irak..................15%
Libanon...............22%
Syrien................26%
Iran..................28%
Etiopien..............32%
Övr. Afrika...........35%
Turkiet...............36%

http://www.mdh.se/isb/cvf/forskning/...port5_2000.pdf

Skiten som du länkade till kan bara tolkas på ett sätt, lögn, förbannad lögn och statistik. Det är bara åka till Huddinge och se hur många avdankade eller alkoholiserade kniv finnar härjar i området. Samtidigt som man ser 10 pizzerior med araber eller kurder som ägare, så ser man 20 alkoholiserade finnar som dräller runt på området och tiggar pengar för en sup.

Jag jobbar inom byggbranschen och har träffat på några finnar, de är fan alkoholiserade varenda en nästan. Jobbar även med en del polacker som vi hyr in och dessa är verkligen duktiga hantverkare, de gör alltig perfekt, däremot det som finnarnan gör måste man alltid efter-justera. I början var antalet alkoholfinnar många men nu tar vi in mindre och mindre finnar och mera polacker.
Citera
2007-03-22, 19:10
Medlem
Wawas avatar
Calico Jack: Så om du nu inte är skandinav och uttalar dig om hur hela skandinaviska folker är du ju ännu dummare. Du måste ju vara rasist? Det e ju som att säga att ingen i asien kan läsa, alla i afrika har lägre IQ osv! Du bevisar ditt tröga tänkande genom att svara mig på det sättet som du gjorde... bara för att du inte är skandinav ger det dig rätten att säga att alla här är okunniga och förvirrade!!!
Citera
2007-03-22, 19:41
Medlem
hetzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calico Jack

skönt att du kan berätta om hur det är

fakta... nee usch varför ska vi redovisa våra påståenden med sånt? Ska i fortsättningen börja referera till dig i alla debatter, du är ju allvetande
Citera
2007-03-23, 01:18
Medlem
M_A_Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nihilizten
Där har du fel, ungefär. När det kommer till pigment så kan endast ljusare gener föras vidare för att sedan "ploppa upp" från "ingenstans". Detta eftersom dom ljusa är recessiva och kan bäras, även om dom inte syns. Dom mörka däremot syns alltid om man bär på dom, eftersom dom dominerar över dom ljusa. Två blonda och blåögda som får barn kan aldrig få nåt annat än blonda och blåögda (ungefär) barn, medan mörka kan få barn som är ljusa, om dom bär på generna.

Jag läste om ett fall i Sydafrika där två till synes vita tjejer (syskon) började i en vit skola på den gamla goda apartheid-tiden. Dock så blev den ena tjejen mörkare och mörkare med åren, och var till slut tvungen att byta till en skola för färgade. Den andra tjejen förblev vit.
Citera
2007-03-23, 01:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av M_A_R
Jag läste om ett fall i Sydafrika där två till synes vita tjejer (syskon) började i en vit skola på den gamla goda apartheid-tiden. Dock så blev den ena tjejen mörkare och mörkare med åren, och var till slut tvungen att byta till en skola för färgade. Den andra tjejen förblev vit.
Detta skulle vara ytterst intressant, om du postade nån länk med?
Citera
2007-03-23, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calico Jack
Håll käften? Jaha? Vad säger dig att jag är skandinav?

"Fy fan vad komiskt när en svettig finne kallar en sydeuropeer för ful. Det är som att försöka spela fotboll med skridsko. Inte fan sjöng Galenskaparna "pappa jag vill ha en finne"? "

"Skiten som du länkade till kan bara tolkas på ett sätt, lögn, förbannad lögn och statistik. Det är bara åka till Huddinge och se hur många avdankade eller alkoholiserade kniv finnar härjar i området. Samtidigt som man ser 10 pizzerior med araber eller kurder som ägare, så ser man 20 alkoholiserade finnar som dräller runt på området och tiggar pengar för en sup."

"Jag jobbar inom byggbranschen och har träffat på några finnar, de är fan alkoholiserade varenda en nästan. Jobbar även med en del polacker som vi hyr in och dessa är verkligen duktiga hantverkare, de gör alltig perfekt, däremot det som finnarnan gör måste man alltid efter-justera. I början var antalet alkoholfinnar många men nu tar vi in mindre och mindre finnar och mera polacker.
"

Jag bor i huddinge å kan garantera dej att här finns fler folk av den sk ickeborgerliga nyansen som springer runt pårökta med kniv å pistol å rånar gamla kärringar!.Så ta inte ett ställe som du inte vet ett skit om som exempel.FInne som tigger pengar för en sup har jag då aldrig stött på i detta området iaf.Å även alkoliserade finnar finns det jävligt dåligt om här då alla är för rädda för sandnegrerna å d andra jävla packet som härjar runt på sina nysnodda peugot mopeder å röker brajj.Dom mer lr mindre alkoliserade finnarna som därimot finns här jobbar som fan på dagarna å super på kvällarna.Å hur mkt dom då dricker är enbart upp till dom för det är deras pengar å det varken är olagligt lr skadar oss lr vårat land.

Undrar vilken del av byggbranschen du jobbar i som påstår att polacker är bra arbetare!?.Precis allt dom gör blir skit.Dom är flitiga som fan men kan ju för fan ingenting om någonting!.Man får ju visa dom saker hela tiden å förklara för dom hur allting funkar om och om igen!.Man skulle fan kunna tro att idioterna hade tummar fastväxta mitt i handflatorna för fan!.Såvitt jag vet så finns det 2 st vettiga polacker i byggbranschen här å dom har eget företag å drar snart tillbaka till polen (via danmark) pga att dom har tröttnat på rykterna dom har fått då alla andra polacker visat sig vara totalt imbicilla

Sen har vi italjenarna (spaghetti marodörerna/supermarios polare).Dom brukar fan inte kunna ett jävla dugg dom jävlarna heller.Dom är för korkade för att använda spackel på bilarna å envisas istället med att sitta å rikta å rikta å åter rikta biljävlarna dom jobbar med tills man blir galen, å ändå ser det ut som skit sen.Lämnar du en biljävel till dom för lackering så får du antingen tillbaka bilen full av rinningar lr apelsinskall lr helt plåtren å olackerad.Lämnar du en alfa 164a för hjullagerbyte på höger framhjul så byter dom på vänster å påstår sen att dom visst har bytt på höger (har hänt mej 2 ggr).Och om man mot förmodan skulle våga lämna in sin 64a oldsmobile hos pastatomtarna för att byta lyftare då det knackar så knackar det fan ännu värre när du hämtar ut skiten sen (har oxå hänt mej).Italjenarna är ett vindrickande,baguette ätande jävla pack till folkslag som borde hålla sig till det dom är bäst på!.Alltså Kränga skitbilar till lättlurade zigenare och ro runt i sina jävla skitflottar till kanalbåtar!...

JAg reserverar mej för stavfel å felskrivningar!.
Citera
2007-03-23, 03:14
Medlem
Detfårinteplatss avatar
Jag tycker inte att nån infödd europee kan kallas svartskalle, men ju längre österut man går i Europa, desto mer benägen blir man att använda uttrycket.
Där tänker jag mig jugoslaver, serber, turkar osv...
Citera
2007-03-23, 15:11
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
En "svartskalle" är väl helt enkelt någon som ser "för mörk" ut för att vara svensk. Kan vara allt från tyskar till negrer.

Det kan behövas ett litet klarläggande av den specifika situation som skiljer Sverige från ex.vis Tyskland och Sydafrika i vår definition av rasfrämlingar.
Där Tysken och Sydafrikanen accepterar det svarta håret och de bruna ögonen sålänge huden är vit, så brukar vi svenskar traditionellt frysa ut dessa från svenska grupperingar.

Problemet ligger i att vi vill uppfattas som ett snällt folk, (vi har ju Nyamko Sabuni som invandrarminister ju) och vi hoppas på att utfrysningarna och segregeringsförfarandet skall framstå som ett "tillfälligheternas spel" i omvärldens ögon.

Mina sydafrikanska vänner som talar Afrikaans brukar skämtsamt säga, att vi svenskar är ju mycket mindre medvetna om vårt rastänkande än vad afrikanderna är. Hur kan de påstå något sådant ?
Citera
2007-03-23, 15:21
Medlem
Engelbreckts avatar
Jag har rensat bort den värsta skiten och de onödigaste elakheterna. Nu får ni försöka hålla er på mattan i fortsättningen och ge fan i en massa nedsättande epitet om era meddebattörer. Nån ordning får det ändå vara.

/mod.
Citera
2007-03-24, 00:41
Medlem
stora_ostens avatar
Rasoren?

Så mor är Tattare och far är Italienare. Är jag måhända icke rasren? har under hela livet sett mej som arisk. Är det måhända inte så? är Zigenare likamed avskum? vill helst inte höra nått prat om romer osv då jag INTE är en. jag är ändå SVENSK medborgare osåvidare men är man mindre SVENSK för att man har o-svenska föräldrar? jag känner mej svensk iaf...

mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in