Citat:
Ursprungligen postat av isch
Kan jag verkligen hålla med om. Jag kan ju bara tala för mig själv men jag har lätt för att slänga mig med olika stavfel; vissa i farten och vissa för att jag helt enkelt stavar illa. Jag skulle inte ta illa upp om någon sa om något var fel så att man kan ändra det men jag har mycket svårt för folk som använder stavfel som någon form av debatt replik.
Håller med.. Just detta med kommentarer av stavning, särskrivning med mera, i vanliga trådar är något som inte leder nånstans... MEN, att känslan infinner sig att man vill skrika rakt ut över alla stavfel tror jag att vi alla "stavningspoliser" kan känna igen oss i.
Att skicka in kommentarer/rättelser vad gäller klistrade trådar har iaf i de fall JAG provat inte gett resultat? Ett vänligt svar, i bästa fall, med ett tack för hjälpen, men inget mer..
Om man är dyslektiker så är det såklart inget som skall vändas emot en men om man VET det, så kan man ta hjälp av en som kan se felen? Detta utan att förringa någons insats så klart...
Fan... nu känner jag att jag tassar lite väl mkt på tå här... Vad jag vill säga: Är man dyslektiker, oavsett vilka övriga kvaliteter man må ha som människa så vet man (borde veta) att ta emot tips om t.ex stavning?
Detta är ju inte på nåt sätt kritik (iaf inte från MIG) mot den som skrivit vad det nu må vara, utan bara en hjälp för att det skall se bra ut!
Vad gäller:
Ska inte särskrivas... av Oddball... så är det just sånt här JAG hoppas klara mig ifrån i en sån här tråd