2007-03-20, 07:12
Medlem
mr_zipoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjalle
Oblivion.
Menar du spelet??
Kul om ditt paradis börjar lagga och du har 3 vargar och ett monster som kastar gröna bollar efter dig.

Men du kanske menar att man också ska kunna fuska med godmode.
Citera
2007-03-20, 09:20
Medlem
euphorias avatar
Paradiset är balans! ett dynamiskt samspel. Man kan aldrig få det ena utan att också få det andra, om man bara har roligt måste man ju tröttna någon gång. Därför är balans svaret. Blev grymt medveten om detta på syra
Citera
2007-03-20, 09:41
Medlem
silverblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinbra
Ett paradis är det som är perfekt för just dig, samtidigt som du aldrig någonsin tröttnar på denna perfektion - det är alltid lika njutbart.
Bra beskrivet. Paradis är en plats där man har den där underbara "mår bra" känslan och är lycklig och nöjd. Vad paradiset är för var och en, är högst relativt då det handlar om personliga preferenser och intressen.

Det perfekta paradiset existerar ju inte, men däremot finns det platser på jorden som ligger närmare paradiset än andra på skalan efter vad vi önskar vore den perfekta miljön att leva i.
Citera
2007-03-20, 10:55
Medlem
Suverans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGoodDoctor
Ja, vad är ett paradis? Vad innebär ett paradis?

Jag anser att "paradiset" eller "himlen" är ett sinnestillstånd där man är i totalharmoni.
Citera
2007-03-20, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suveran
Jag anser att "paradiset" eller "himlen" är ett sinnestillstånd där man är i totalharmoni.

Då borde man ju kunna uppnå paradiset genom droger eller typ lobotomi. Ända tills kroppen ger upp dvs.
Citera
2007-03-20, 12:04
Medlem
Ett paradis skulle väl kunna vara ett sinnestillstånd/plats whatever där man får maximal stimulering av sina sinnen.

Paradiset som det beskrivs (generellt) inom många religioner är ju oftast en plats där man ständigt är lycklig och utan bekymmer. Jag tror inte att jag personligen skulle kunna vara lycklig på en sån plats i längden iaf om jag hade kvar mitt medvetande och min fria vilja. Ett tillstånd av ständig lycka kan väl inte vara tillfredställande om man inte vet hur det känns att vara olycklig tex.
Citera
2007-03-20, 12:24
Medlem
pjalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr_zipox
Menar du spelet??
Kul om ditt paradis börjar lagga och du har 3 vargar och ett monster som kastar gröna bollar efter dig.

Men du kanske menar att man också ska kunna fuska med godmode.

japp! godmode och sen en nasa dator
Citera
2007-03-20, 22:18
Medlem
Visst skulle det vara trevligt med god mat,vackre kvinnor, fina miljöer och allt sånt men hur kul skulle det vara om allt hela tiden var perfekt? Kan jämföras med att ha oändligt med pengar, i början skulle det vara skitkul och man köper precis allt! men man tröttnar nog för tänk på den härliga känslan när man sparat ihop pengar och sen köpa nåt man längtat efter.
Så min definition av ett paradis världen som den är nu med fred, jämställdhet, vackra kvinnor och inte en enda religion
Citera
2007-03-20, 22:54
Bannlyst
Paradiset är när man inte finns.
Paradiset är en drömlös sömn.

Men är det verkligen möjligt att sluta existera?

Om alltet som kallas JAG kunde komma från INGENTING från första början, varför skulle det kunna bli ingenting DEN HÄR JÄVLA GÅNGEN??!?!!+

Så jag antar att hela världen är bara Paradisets dröm, fiktion, som underhåller Gud i Himlen som kan dra åt helvete.

Och de här orden kommer inte ens från någon ego för att de är bara fiktion.
men jag vill ändå bli ingenting... fan..
jag förstår inget... men förstå är bara en tanke... tankar kan inte tänka... bla bla
cn4pw9759w4to9fyu87t947549453lfdpoc+?07846/)%)#850
Citera
2007-03-21, 17:59
Medlem
NickeHorrors avatar
Efter att ha läst igenom hela tråden och funderat lite har jag kommit fram till följande:

Paradiset är här på jorden. Eftersom det är genom variationerna som vi upplever bra saker faller det sig naturligt att paradiset är en plats med flertalet händelser, bra som dåliga.
Helvetet är av liknande anledningar också jorden. För vi hela tiden ska uppleva dåliga saker kräver det att vi hade det bra från början.
Citera
2007-03-21, 18:23
Medlem
TheGoodDoctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickeHorror
Efter att ha läst igenom hela tråden och funderat lite har jag kommit fram till följande:

Paradiset är här på jorden. Eftersom det är genom variationerna som vi upplever bra saker faller det sig naturligt att paradiset är en plats med flertalet händelser, bra som dåliga.
Helvetet är av liknande anledningar också jorden. För vi hela tiden ska uppleva dåliga saker kräver det att vi hade det bra från början.

Låt oss tänja dessa gränser och göra paradiset bättre.
Citera
2007-03-21, 19:07
Medlem
NickeHorrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGoodDoctor
Låt oss tänja dessa gränser och göra paradiset bättre.

Lycka till. Det är bara att börja
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in